۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰

شاکری در صحن مجلس مطرح کرد؛

غفلت بزرگ دولت در حوزه مسکن/ هزینه حمل و نقل عمومی زیاد نشود

غفلت بزرگ دولت در حوزه مسکن/ هزینه حمل و نقل عمومی زیاد نشود

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت بلیت مترو و اتوبوس، گفت: دولت و شهرداری دست به دست هم دادند تا زندگی مردم را بیش از این تحت فشار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال شاکری در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: متاسفانه شاهد افزایش بی رویه قیمت بلیت مترو، اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی در تهران به میزان ۳۵ درصد و همچنین عوارض ساختمانی تا ۹۰ درصد هستیم که به نظر می رسد دولت و شهرداری دست به دست هم دادند تا زندگی مردم را بیش از این تحت فشار قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معمولا نباید عوارض ساختمانی و قیمت بلیت حمل و نقل عمومی بالاتر از ۱۰ درصد باشد و این افزایش قیمت ها غیرقابل قبول است.

وی گفت: تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در دستگاه های اجرایی بر اساس مصوبات گذشته مجلس و همچنین مصوبات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ باید انجام شود و سازمان امور استخدامی باید به این کار تسریع ببخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در بازدیدی که از شهر زلزله زده سی سخت داشتیم، بافت فرسوده در آن شهر نمایان بود و همین موضوع هم در زلزله اخیر باعث تخریب خانه ها شد. این مسئله نشان می‌دهد غفلت بزرگی در ۷ سال اخیر در بخش مسکن رخ داده و خانه های مردم ویران شده است اما دولت هیچ کار خاصی انجام نمی دهد.

شاکری تصریح کرد: از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که پرونده آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی را پیگیری و آن را به سازمان بازرسی ارجاع داده است، تشکر می کنم.

کد خبر 5163061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha