۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان:

۱۹۰ شناور بی هویت توقیف شد/رشد۴۷۰ درصدی کشفیات صید غیر مجاز

۱۹۰ شناور بی هویت توقیف شد/رشد۴۷۰ درصدی کشفیات صید غیر مجاز

بندرعباس - فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان باتاکید بر حضور پررنگ و تاثیر گذار این یگان در دریا و سواحل هرمزگان، از توقیف ۱۹۰ فروند شناور متخلف و بی هویت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن آزادی با بیان اینکه هرمزگان گسترده ترین استان و باطول بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی با جزایر ۱۴ گانه کشور است افزود: استان هرمزگان دارای ۲۲ بندر صیادی و موج شکن و ۳۹ مرکز تخلیه صید، برخورداری از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و بالغ بر ۳۲ هزار نفر صیاد که از طریق صید و صیادی امرار معاش می نمایند و مهمترین وظیفه و ماموریت یگان حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آبهای تحت حاکمیت جهموری اسلامی ایران اعم از آبهای داخلی، مرزی و دریایی است.

وی از کشف ۲۶ دستگاه تور پرساین، پنج دستگاه تور پرده، ۱۸۸ دستگاه تور و تخته ترال قایق، بالغ بر ۱۴ دستگاه تور و تخته ترال لنج و بالغ بر دو هزار ۲۹۳ طاقه تور منوفلامنت توسط یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از ابتدای سال تا نیمه اسفند ماه سال ۹۹ خبر داد.

آزادی همچنین از توقیف ۱۹۰ فروند شناور غیر مجاز و متخلف شامل ۵۵ فروند قایق ،۱۴ فروند کشتی و ۱۱۶ فروند شناور لنج صیادی (معرفی شده به کمیسون تخلفات صیادی) و پنج فروند شناور لنج بی هویت از ابتدای سال تا نیمه اسفندماه سال ۹۹ خبر داد.

وی با بیان اینکه همچنین میزان کشفیات با انجام عملیات های مناسب علیرغم کمبود نیروی انسانی و امکانات رشد ۴۷۰ درصدی داشته است افزود: در این مدت بالغ بر ۳۲۷ نفر صیاد غیر مجاز متهم شناسایی و دستگر و همچنین ۲۰۹ پرونده به شناورهای متخلف به کمیسیون تخلفات صیادی معرفی شده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه در این مدت حدود ۱۳۰ تن آبزی شامل ماهی و میگو نیز کشف شده است افزود: در این بین همچنین سه دستگاه تراکتور فعال در زمینه صید پره که تراکتورهادر راستای دستور مقام محترم قضایی مصادره گردیده و دوخودرو نیمه سنگین حامل آبزیان غیر مجاز نیز کشف و توقیف گردید.

آزادی با تاکید بر اینکه صیادان زحمت کش و سخت کوش، جامعه ای شریف را تشکیل می دهند که به یکی از حلال ترین روش ها کسب در آمد می کنند گفت: صیانت از حقوق صیادان، آرامش، امنیت و حفظ منابع درآمدزایی آنها برای امروز و آینده از افتخارات یگان حفاظت منابع آبزیان است که این یگان با تمام توان خود در مقابل سود جویان صید غیر مجاز می ایستد و با متخلفان صید و صیادی غیرمجاز برخورد و به مراجع قضایی معرفی می کند.

کد خبر 5165427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha