یک نماینده عراقی مطرح کرد؛

هشدار نسبت به مداخله شورای امنیت برای نظارت بر انتخابات عراق

هشدار نسبت به مداخله شورای امنیت برای نظارت بر انتخابات عراق

یک تحلیلگر عراقی نسبت به احتمال مداخله شورای امنیت برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عون العادلی» تحلیلگر سیاسی عراقی نسبت به تلاش ها برای نظارت شورای امنیت بر انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، برخی طرفها به دنبال آن هستند که شرایط را به سمت نظارت های بین المللی بر انتخابات عراق سوق دهند.

العادلی بیان کرد: آنها به دنبال این هستند که با نظارت های بین المللی بر انتخابات عراق، کنترل این انتخابات را به دست بگیرند.

وی اضافه کرد: ممکن است گروه های سیاسی برای ناکام گذاشتن این طرح که از سوی دولت حمایت می شود وارد عمل شده و به سمت به تعویق انداختن مجدد انتخابات حرکت کنند.

العادلی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیافتد به احتمال زیاد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی به صورت کلی لغو شده و پارلمان دوره خود را تا سپتامبر ۲۰۲۲ تکمیل خواهد کرد.

پیش از این نیز «فاضل الفتلاوی» نماینده ائتلاف الفتح اعلام کرده بود که آمریکا برای مداخله در انتخابات پارلمانی عراق برنامه دارد.

وی افزود: سفارت آمریکا از برخی طرف ها خواسته در اقدامات فنی برگزاری انتخابات عراق به بهانه نظارت بین المللی مشارکت کنند. حامد عباس نماینده فراکسیون بدر نیز هشدار داده است: چنانچه آمریکا در انتخابات عراق مداخله کند، این انتخابات فاقد شفافیت لازم خواهد بود.

کد خبر 5167537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha