۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳

در گفت و گو با مهر اعلام شد؛

انجام بیش از ۹ هزار مأموریت اورژانس فارس در نوروز ۱۴۰۰

انجام بیش از ۹ هزار مأموریت اورژانس فارس در نوروز ۱۴۰۰

شیراز- رئیس مرکز اورژانس فارس گفت: طی مدت تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ بیش از ۹ هزار و ۵۵۲ مأموریت در استان فارس توسط پرسنل اورژانس فارس انجام شد.

دکتر محمد جواد مرادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی نوروز ۱۴۰۰ و بر اساس آماری که از ۳۰ اسفند سال ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است بالغ بر ۲۰ هزار و ۵۲۶ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی صورت گرفته است که این میزان تماس منجر به انجام بالغ بر ۹ هزار و ۵۵۲ مأموریت شده است.

وی ادامه داد: در مجموع طی نوروز امسال بالغ بر ۹۲۸ حادثه ترافیکی شهری در استان توسط نیروهای اورژانس فارس مورد رسیدگی قرار گرفته است و این آمار در حوزه حوادث ترافیکی جاده‌ای به ۸۹۶ مورد رسیده است.

رئیس اورژانس فارس تاکید کرد: یک هزار و ۶۵۲ نفر در حوادثی که توسط اورژانس فارس مورد درمان قرار گرفته‌اند به بیمارستان‌های استان فارس انتقال داده شده‌اند و در تمامی حوادث ترافیکی استان نیز ۵۹۳ نفر به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفته‌اند این در حالی است که ۳۱ نفر نیز به علت تصادفات درون و برون شهری استان طی این مدت جان باخته‌اند.

او با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در فصل زمستان و اوایل بهار با آن مواجه هستیم موضوع مسمومیت با گاز منو کسید کربن است، تصریح کرد: طی این بازه زمانی در سطح استان فارس شاهد بودیم که ۱۸ نفر به علت استشمام گاز منوکسیدکربن ، مسموم شده بدند و ۱۶ نفر نیز به علت وخامت حال به بیمارستان‌های مرجع انتقال داده شده و یک نفر نیز در استان به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان باخته است.

وی تعداد مأموریت‌های بالگرد اورژانس فارس را در نوروز ۱۴۰۰ تنها ۴ مأموریت برشمرد.

کد خبر 5180171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha