۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵

زاکانی در صحن مجلس:

تاسیس مرکز پژوهش‌ها در قم قانونی است/ منتقدان اغراض سیاسی دارند

تاسیس مرکز پژوهش‌ها در قم قانونی است/ منتقدان اغراض سیاسی دارند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره تأسیس شعبه این مرکز در قم،گفت: این کار کاملاً قانونی است و در هیئت رئیسه مجلس مطرح شد و «قالیباف» هم آن را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری در واکنش به مباحثی که اردشیر مطهری علیه مرکز پژوهش های مجلس مطرح کرده بود، گفت: این نماینده مطالبی را ناظر به موضوع مرکز پژوهش های مجلس در جلسه علنی روز ۲۲ فروردین ماه مطرح کرده بود که بنده مواردی را به اختصار ذکر می کنم.

وی بیان کرد: البته ناگفته نماند پیش از آنکه این نماینده این مباحث را در مورد مرکز پژوهش های مجلس مطرح کند، برخی جریانات سیاسی با اهداف خاص مانند تضعیف مجلس و موضوع انتخابات این مسائل را مطرح کرده بودند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره تأسیس شعبه مرکز پژوهش ها در قم اظهار داشت: این کار کاملاً قانونی است و در هیئت رئیسه مجلس مطرح شد و رئیس مجلس شورای اسلامی هم آن را افتتاح کرد.

زاکانی ادامه داد: موثرترین علما تصدی این کار را بر عهده دارند و مرکز پژوهش ها در قم با مرکز تحقیقات اسلامی قم موازی کاری ندارد.

وی گفت: درباره دفتر قم، رویکرد اشراف به معارف اسلامی در حوزه تقنین و نظارت به عنوان هدف مرکز پژوهش‌ها در رویکردهای ۱۴گانه تحولی مورد توجه قرار گرفت و  آیت‌الله بوشهری در این باره بیان کرده است که یک انقلاب در حوزه دینی رخ داده است و نظر علما کاملا مثبت است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: قرار بر این شد تا کارهای بنیادی توسط مرکز اسلامی انجام گیرد و تحقیقات کاربردی و لوایح و طرح‌ها در مرکز پژوهش‌ها انجام شود و بنابراین بی‌اطلاعی نماینده مردم گرمسار باعث شد نکته نادرستی را بیان کند. در دفتر قم کلا ۱۱ نفر مستقر هستند اما دریایی از علوم و معارف را به سمت مجلس روانه کرده است.

زاکانی تصریح کرد: پیش از این مرکز پژوهش های مجلس، سه سطحی بود که با مشورتی که با رئیس مجلس و مشاوران آن انجام شد، این تصمیم را اتخاذ کردیم که برای پاسخگو کردن مرکز پژوهش های مجلس این مجموعه دو سطحی شود.

وی درباره وضعیت استخدام ها و قراردادها در این مرکز گفت: مرکز پژوهش های مجلس ۲۵۰ پست رسمی دارد که قبل از حضور بنده در مرکز پژوهش های مجلس، ۲۲۳ نفر مشغول به کار بودند که الان ۲۲۵ نفر مشغول به کار هستند و ۲۵ کرسی هم هنوز خالی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نکته دیگر فعالیت‌های بارز مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم است که ۶۷ درصد طرح‌ها و لوایح افزایش یافته است، ۲۴ درصد درخواست نمایندگان افزایش یافته است و بنابراین این نیاز و ضرورت است که مرکز پژوهش‌ها فعال‌تر شود.

زاکانی تأکید کرد: توصیه بنده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن است که در بیان نقطه نظرات خود دقت کنند و تحت تأثیر اغراض سیاسی بیرون از مجلس قرار نگیرند.

کد خبر 5188193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha