۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵

رئیس شورای اسلامی استان زنجان:

بانکها از سرمایه گذاران حمایت کنند

بانکها از سرمایه گذاران حمایت کنند

زنجان- رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: انتظار داریم بانک‌های عامل از سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم دارند، حمایت‌های لازم را انجام داده و تسهیل‌گری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال محمدی صبح سه شنبه در جلسه شورای استان زنجان، با یادآوری اینکه جلسات متعددی در شهرستان خدابنده برگزار می‌شود، گفت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هنوز اکثر مشکلات پا بر جا مانده است و برخی از مسئولان در شهرستان‌ها در خصوص دعوت از اعضای شورای اسلامی شهر رو روستا به جلساتی که تشکیل می‌شود، کم‌لطفی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک ماه از سال جدید را پشت سر می‌گذاریم، اظهار کرد: این در حالی است که هنوز هیچ بخشداری از تولیدکنندگان دعوت به جلسه نکرده است تا در خصوص مشکلات بخش تولید که مقام معظم رهبری در شعار امسال نیز بر این موضوع تاکید دارند، تبادل‌نظر کند. فراموش نکنیم که محور اقتصادی کشور تولید است و باید از تولیدکنندگان در جلسات توسط فرمانداران دعوت به عمل آمده و مهم‌تر از همه اینکه تولیدکنندگان باید شناسایی شوند.

عضو شورای اسلامی استان زنجان یادآور شد: انتظار داریم بانک‌های عامل از سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این منطقه دارند، حمایت‌های لازم را انجام داده و تسهیل‌گری کنند؛ چرا که ماه‌نشان این ظرفیت و پتانسیل را دارد که برای استان سودمند واقع شود.

محمدی گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر و روستا هنوز بعد از گذشته چند دهه فعالیت این نهاد مردمی برای برخی از مدیران تبیین نشده و ناشناخته است.

عضو شورای اسلامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه وقتی از موضوعی انتقاد می‌شود، معتقدیم باید پیشنهاد و راهکاری نیز ارائه کرد، افزود: برخی از مدیرانی که در شهرستان‌ها مستقر شده و انجام وظیفه می‌کنند، شناخت کافی نسبت به منطقه‌ای که در آن خدمت می‌کنند، ندارند.

محمدی با اشاره به اینکه در جلساتی که به میزبانی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، نماینده مردم آن منطقه در شورای اسلامی شهر و روستا به جلسات دعوت نمی‌شوند، تصریح کرد: این بدان معنی است که در شهرستانی چون خدابنده هیچ جایگاهی برای شورای اسلامی شهر قائل نشده‌اند.

بخشی از درآمد معادن مستقر در شهرستان ماهنشان به مردم این منطقه اختصاص یابد

عضو شورای اسلامی استان زنجان ابراز داشت: باید بخشی از درآمد معادن مستقر در شهرستان ماهنشان به مردم این منطقه اختصاص یابد.

حسین فرامرزلو با اشاره به اینکه ماه‌نشان یکی از قطب‌های اقتصادی استان زنجان به لحاظ تولید آبزیان به شمار می‌زود، گفت: این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و این مشکلات سالیان سال پابرجا مانده است.

وی یکی از این مشکلات را مربوط به تامین خاک برای شرکت‌های روی در این شهرستان دانست و افزود: با وجود اینکه شرکت‌های روی در این منطقه تاسیس شده اما خاک روی مورد نیاز به این شرکت‌ها تخصیص داده نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر دندی با یادآوری اینکه انتظار داریم با توجه به اینکه معدن انگوران بیش از نیم قرن در این منطقه فعالیت می‌کند، خاک مورد نیاز روی شرکت‌هایی که در این شهرستان راه‌اندازی شده، تامین شود، تصریح کرد: همچنین انتظار داریم این معدن بتواند خدماتی را حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و … به مردم این منطقه انجام دهد.

فرامرز لو با بیان اینکه فعالیت معدن انگوران باید بتواند برای مردم این منطقه را نیز سودمند کند، ادامه داد: در همین راستا می‌توان درصدی از درآمد این معدن را به توسعه این منطقه اختصاص داد تا برخی از دغدغه‌های مردم ماه‌نشان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه درمان مرتفع شود.

کد خبر 5193588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha