۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۲

فرماندار روانسر:

کشت دوم محصولات کشاورزی طی سال ۱۴۰۰ در روانسر ممنوع است

کشت دوم محصولات کشاورزی طی سال ۱۴۰۰ در روانسر ممنوع است

کرمانشاه- فرماندار شهرستان روانسر گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی طی سال ۱۴۰۰ در این شهرستان ممنوع است.

سعدی مصطفی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنا بر نظر شورای حفاظت از منابع آب استان کرمانشاه، کشت دوم محصولات کشاورزی در شهرستان روانسر حتی در حاشیه رودخانه قره سو و روستاهای پایین دست سراب روانسر در سال ۱۴۰۰ کاملاً ممنوع است.

وی با اشاره به تنش آبی پیش‌رو، افزود: به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌ها در سال ۱۴۰۰، شهرستان روانسر با ثبت حدود ۳۲۰ میلی‌متر بارش باران کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

فرماندار شهرستان روانسر تصریح کرد: از طریق امور آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، اعزام کارشناسان به روستاها و از طریق فضای مجازی مفاد این بخشنامه مبنی بر ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی به طور گسترده اطلاع‌رسانی شده است.

مصطفی‌زاده با اشاره به مدیریت توزیع آب گفت: کشاورزان برای کشت نخست خود از ۲ کانال کشاورزی شهرستان روانسر موسوم به کانال سمت چپ و سمت راست که از سراب روانسر تأمین می‌شود، بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به نظارت بر کشاورزان متخلف ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف، رسیدگی و نظارت بر این امر توسط فرمانداری روانسر انجام می‌شود و دادستان این شهرستان به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود می‌کند.

کد خبر 5224685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha