۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

مهر گزارش می‌ ‌دهد؛

جای خالی بحران های اقتصادی در مناظره‌های انتخاباتی

جای خالی بحران های اقتصادی در مناظره‌های انتخاباتی

اصفهان - جای خالی برنامه های اقتصادی داوطلبان ریاست جمهوری در مناظره های اقتصادی منجر به انتقاد بسیاری از شهروندان اصفهانی شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هر چه رفته رفته به ۲۸ خرداد نزدیک تر می‌شویم، تنور انتخابات نیز گرم‌تر می‌شود. مناظره‌های تلویزیونی داوطلبان سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری به بحث داغ خانواده‌های اصفهانی تبدیل شده و فضای گفت وگو را در این زمینه بازتر کرده است.

هر چند مردم طی دو روز گذشته از مناظره‌های پخش شده راضی نبودند و خیلی‌ها بر این باور هستند که داوطلبان از تریبون صدا و سیما بیش از اینکه برنامه‌های کاربردی برای اداره کشور را ارائه دهند به دنبال دعواهای سیاسی خود هستند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این ارتباط گفت: امروز همه تلاش دشمن برای کمرنگ کردن انتخابات و کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رأی است، باید توجه داشت که کار کنیم که توطئه دشمنان نقش بر آب شود و کسی را انتخاب کنیم که دغدغه برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درست نکند و مطیع رهبر باشد.

جای خالی بحران های اقتصادی در مناظره‌های انتخاباتی

او ادامه داد: در مناظره‌ها برخی داوطلبان ریاست جمهوری دهان خود را بازکردند و هر چیزی را می‌گفتند که باید رد صلاحیت می‌شدند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: انتخابات یک امتحان است که باید مراقب بود، اگر در این انتخابات بی تفاوت باشیم ضربه خواهیم خورد و همه وظیفه داریم پای صندوق رأی برویم تا نشان دهیم به انقلاب و نظام وفادار هستیم.

انتظار ما این است که داوطلبان ریاست جمهوری حداقل اخلاق را رعایت کنند

همچنین کاربران فضای مجازی نیز در این زمینه انتقاداتی را داشتند، یکی از کاربران در این ارتباط نوشت: «انتظار ما از کسی که قرار است حداقل برای چهار سال و حداکثر برای هشت سال سرنوشت ما را به دست بگیرد این است که حداقل اخلاق و انصاف را رعایت کند و ادبیات مناظره‌ها ما را رنجاند.»

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی حتی به داوطلب مورد علاقه خود نیز انتقاد داشتند، بسیاری از این انتقادها به عملکرد داوطلبان در مسئولیت‌های فعلی شأن بر می‌گشت، کاربری در این زمینه نوشت: «در مناظره‌های انتخاباتی شاهد اظهار نظر داوطلبی بودیم که دم از حمایت از سازمان‌های مردم نهاد می‌زد و این در حالی است که در کارنامه کاری اش شاهد انحلال مؤسسات بزرگی بوده‌ایم.»

جای خالی بحران اقتصادی در مناظره‌های انتخاباتی

کاربر دیگری نیز از مدیریت یکی از داوطلبان ریاست جمهوری در اصفهان و حل بحران‌های کشور در شعارهای انتخاباتی اش انتقاد کرد و نوشت: «چالش های برخی از پروژه‌های استان اصفهان به ویژه در حوزه آب در دوران مدیریت شما آغاز شد و نمی‌دانم چگونه به خود جرأت حضور در انتخابات ریاست جمهوری را داده‌اید.»

از سوی دیگر نپرداختن به مباحث مهم کشور در مناظره‌های اقتصادی اعتراض شهروندان اصفهانی را بر انگیخته و کاربران زیادی از جای خالی برنامه‌های اقتصادی داوطلبان برای حل بحران‌های بی در پیکر این بخش انتقاد کرده‌اند.

بازار داغ کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی انتخاباتی

اما در بازار داغ انتخابات همچنان سودجویان نیز بیکار ننشسته و بازار کلاهبرداری‌شان نیز داغ است، فعالیت کانال‌هایی با عنوان حمایت از داوطلبان ریاست جمهوری صفحاتی را راه‌اندازی کرده که در ازای اضافه کردن افراد در این کانال‌ها پول پرداخت می‌کند، ترفندی که هر چند در گذشته وجود داشته و قربانیان زیادی را نیز داشته است اما این روزها نیز با توجه به بازار داغ انتخابات و توجه بیشتر مردم فعال‌تر شده است.

جای خالی بحران های اقتصادی در مناظره‌های انتخاباتی

کاربران فضای مجازی به این موضوع نیز انتقاد داشته و خواستار رسیدگی سریع‌تر به این موضوع شده‌اند چرا که هر روز به قربانیان این کلاهبرداری‌ها با هم شماره حساب کاربران روز به روز افزایش می‌یابد.

چالش بر سر اعلام لیست مجمع نیروهای انقلاب برای شورای شهر اصفهان

اعلام لیست مجمع نیروهای انقلاب اسلامی شهر اصفهان برای حمایت از افراد در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گویا همچنان حاشیه دار است.

روز گذشته پیامکی با چندین شماره مختلف تحت عنوان «فرهیخته گرامی، سلام، ما جمعی از اعضای حقیقی و حقوقی مجمع ضمن احترام به لیست ۵۲ نفره مجمع افراد زیر را کارآمدتر، تخصصی‌تر، واجد شرایط بهتر و دارای حواشی کمتر و احتمال رأی آوری بالاتر در بین نیروهای انقلاب و ترکیبی از جوانان، بانوان و افراد مجرب می‌دانیم.» همچنین در ادامه این لیست اسامی ۱۳ نامزد انتخابی آورده شده است. اما آنچه بسیاری از کاربران فضای مجازی و محافل اصفهان را به خود مشغول ساخته چرایی ایجاد این حجم از اختلاف نظر در این مجمع است چرا که بسیاری از طرفداران این حزب که این پیامک در شب انتخابات مجمع برای داوطلبان دریافت کردند و این در حالی است که لیست رسمی اعلام شده در این زمینه با لیستی که در پیامک اعلام شده مغایرت دارد.

البته با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که گویا اختلاف در لیست بر سر حضور یکی از داوطلبان است، کاربران فضای مجازی در این زمینه اظهار نظرات مختلفی داشتند و گویا انتقاد نسبت به حضور این فرد در لیست مجمع نیروهای انقلاب به پر کردن طومار در بین شهروندان نیز رسیده است.

جای خالی بحران های اقتصادی در مناظره‌های انتخاباتی

یکی از کاربران فضای مجازی که فعال اجتماعی و جهادی نیز هست، در این رابطه عکسی را انتشار کرده که حاوی نامه جمعی از شهروندان اصفهان مبنی بر انصراف این داوطلب انتخابات شوراها از لیست مجمع نیروهای انقلاب بوده است.

درخواست از خانواده شهدا برای پادرمیانی

همچنین کاربران دیگر نیز خواستار ورود خانواده شهدا برای پادرمیانی برای کناره گیری این فرد از انتخابات ششمین دوره شورای شهر شدند.

کاربر دیگری نیز به سن این داوطلب اشاره کرده و در صفحه مجازی خود نوشته است «این داوطلب شورای شهر سن زیادی دارد و از سویی دیگر عضویت در مؤسسات مختلفی دارد که حضور وی در شورای شهر می‌تواند آسیب زننده باشد.»

همچنین برخی خبرها حاکی از انصراف داوطلبان از حضور در لیست مجمع نیروهای انقلاب اسلامی برای ششمین دوره شورای شهر است و گویا هنوز این مجمع نتوانسته برای اعلام لیستی که همه اعضای آن موافق باشند به اجماع برسد.

هر چند بحث انتخابات ۱۴۰۰ در محافل مجازی و واقعی شهر اصفهان روز به روز بالا می‌گیرد اما یادمان نرود که انتخابات یک روز است و به جای ذبح اخلاق در این فضای هیجانی بیشتر به روش‌های شناخت درست و علمی داوطلبان برای انتخاب درست و سرنوشت ساز بپردازیم.

کد خبر 5228872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha