۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۴۸

همزمان با ایجاد بنیاد حسین پناهی عنوان شد؛

بنیاد مرحوم پناهی قابلیت فرهنگ اردبیل را به نمایش خواهد گذاشت

بنیاد مرحوم پناهی قابلیت فرهنگ اردبیل را به نمایش خواهد گذاشت

اردبیل- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: با شکل‌گیری بنیاد فرهنگی، علمی مرحوم پناهی زمینه‌ای برای تولید آثار ارزشمند در این بخش به همت اهالی فرهنگ و هنر فراهم می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سیمزاری شامگاه شنبه در هنرواره سوادآموزی از دریچه هنر یادواره حجت‌الاسلام حسین پناهی در اردبیل اظهار کرد: ما قدردان تلاش مدیران دلسوز در سال‌های اخیر هستیم که به رغم سختی کار در عرصه علم و دانش و فرهنگ و هنر گام برداشتند که نمونه آن حجت‌الاسلام حسین پناهی است که از بنیان‌گذاران سوادآموزی به حساب می‌آیند.

وی تصریح کرد: هر چند این شخصیت وارسته حق بزرگی بر گردن اهالی استان دارند اما به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری آئین بزرگداشت برای این مرحوم وجود نداشت و با همراهی خانواده حجت‌الاسلام پناهی قرار شد هزینه این مراسم صرف فعالیت‌های هنری و فرهنگی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با قدردانی از تلاش هنرمندان استان در تولید آثار از دید هنرمندانه برای موضوع سوادآموزی گفت: در سفر هفته آینده وزیر آموزش و پرورش قرار است این آثار هنری در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و تکریمی را از شخصیت فقید حجت‌الاسلام پناهی داشته باشیم.

سیمزاری افزود: تمام انسان‌ها در طول زندگی خود سعی می‌کنند به اصلاح رابطه خود با معبود، همنوع، طبیعت و تاریخ اهتمامی جدی داشته باشند که مرحوم پناهی در اصلاح رابطه خود با معبود و بندگان بهترین کارآمدی و کارکرد را داشته است.

وی به الگوهای رفتاری این شخصیت وارسته از مهربانی و صداقت گرفته تا دلسوزی برای تک تک افراد جامعه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: از آنجا که هدف غایی هنر و علم کمال انسان است، ضرورت دارد هنرمندان در این زمینه گام‌های اساسی را بردارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اضافه کرد: فراتر از بحث سواد و خواندن و نوشتن، بهتر است فهم فرزندان آدم در زندگی بیشتر و بیشتر شده و در مسیر کاستن از جهل آدم گام‌های جدی برداشته شود که حجت‌الاسلام پناهی در این مسیر ارزشمند پا گذاشته و توانسته آثار و یادگاری ماندگار از خود به یادگار بگذارد.

کد خبر 5233241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha