در دیدار با وزیر خارجه سعودی صورت گرفت؛

تأکید مقام آمریکایی بر لزوم بازگشت دولت مستعفی «هادی» به «عدن»

تأکید مقام آمریکایی بر لزوم بازگشت دولت مستعفی «هادی» به «عدن»

فرستاده ایالات متحده آمریکا در امور یمن در جریان دیدار با وزیر خارجه سعودی بر لزوم بازگشت دولت مستعفی و فراری «منصور هادی» به «عدن» در یمن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «تیموثی لندرکینگ» فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات یمن بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار، لندرکینگ بر لزوم بازگشت دولت مستعفی و فراری منصور هادی به عدن در یمن تأکید کرد.

فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن همچنین در جریان سفر خود به شهر «ریاض» با شماری از مقامات و مسئولان دولت مستعفی و فراری «منصور هادی» نیز دیدار و گفتگو کرد.

پیش از این، لندرکینگ با «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن دیدار و درباره تلاشهای انجام شده برای آتش بس در یمن گفتگو کرد. در این دیدار مسائل انسانی و تلاشها و اقدامات بین المللی برای برقراری آتش بس در یمن و ایجاد صلح و ثبات در این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، لندرکینگ روز چهارشنبه برای دیدار با مسئولان یمنی و سعودی وارد ریاض شد و پیش از دیدار با سفیر عربستان در یمن با «معین عبدالملک» نخست وزیر دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی دیدار کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با شهادت و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

کد خبر 5238763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha