۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳

رئیس دادگستری نوشهر:

پابند الکترونیکی بر پای ۱۰ زندانی نوشهر/زندانی مالی غیرعمد نداریم

پابند الکترونیکی بر پای ۱۰ زندانی نوشهر/زندانی مالی غیرعمد نداریم

نوشهر- رئیس دادگستری نوشهر با اشاره به صدور آرای مجازات جایگزین حبس در شهرستان گفت: تاکنون ۱۰ زندانی از پابند الکترونیکی استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم علیزاده پیش ازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به سند تحول قضائی از آن به عنوان دایره المعارف قضائی یاد کرد و افزود: شهرستان نوشهر در حوزه مسائل قضائی از جمله هوشمند سازی امور جزو شهرستان‌های برتر به شمار می‌رود.

وی با اظهار اینکه ابلاغ الکترونیک اوراق قضائی در دستگاه قضائی شهرستان انجام می‌شود، ادامه داد: درصد ابلاغ الکترونیکی در حوزه قضائی نوشهر بیش از ۹۹ درصد است.

وی دادرسی الکترونیک را از دیگر خدمات قضائی بیان کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، ماه گذشته تمامی پرونده‌های زندانیان به صورت الکترونیکی انجام شد و ۸۴ پرونده بررسی شده است.

علیزاده نیکو درباره پرونده‌های الکترونیک و بدون کاغذ، صرفه جویی در مصرف کاغذ را از جمله مزایا بیان کرد و گفت: تمام تلاش این است که پرونده به صورت الکترونیک بررسی و رسیدگی شود.

رئیس دادگستری نوشهر، دادگاه آنلاین وبرخط را از دیگر خدمات قضائی بیان کرد و گفت: یک مورد دادگاه آنلاین و برخط ماه قبل در شهرستان برگزار شد و اجرای این طرح می‌تواند مراجعه حضوری به محاکم را کاهش دهد.

وی کاهش جمعیت کیفری را از مهمترین برنامه‌های قضائی بیان کرد و گفت: باید با آرای مجازات جایگزین حبس شمار جمعیت کیفری را کاهش دهیم و باید با مجازات‌های جایگزین حبس، جمعیت را کاهش دهیم.

علیزاده نیکو، استفاده از پابند الکترونیک را از جمله مجازات‌های جایگزین حبس بیان کرد وگفت: تاکنون ۱۰ زندانی از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند و با اجرای این طرح، زندانیان کم خطر می‌توانند در کنار خانواده حضور داشته باشند.

رئیس دادگستری نوشهر با بیان اینکه محکومان مالی غیرعمد در زندان شهرستان وجود ندارد، درباره گسترش صلح وسازش در محاکم قضائی اظهار داشت: سیاست در شورای حل اختلاف، تبدیل وضعیت از حکم محوری به سازش محوری است و با تلاش‌های صورت گرفته، طی سال جاری رتبه اول را در استان کسب کردیم.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف، منجر به صلح و سازش می‌شود.

رئیس دادگستری نوشهر درباره پرونده‌های معوق ورسوب شده در حوزه قضائی شهرستان گفت: در کل دادسرا حدود ۲۰ فقره پرونده مسن وجود دارد.

کد خبر 5245092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha