۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵

صالحی خبر داد؛

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت مرکز ملی یون درمانی

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت مرکز ملی یون درمانی

کرج - رئیس سازمان انرژی اتمی از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه ساخت مرکز ملی یون درمانی و نصب بسیاری از تجهیزات این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی ظهر سه‌شنبه در آئین آغاز عملیات تست تجهیزات مرکز ملی یون‌درمانی در البرز اظهار کرد: بسیار خرسندم از اینکه امروز نخستین گام مهم راه‌اندازی مرکز ملی یون درمانی در البرز برداشته شد.

وی بیان کرد: آنچه مشاهده شد فرآیند تولید پروتون بود که آیورسونس مورد نظر برای معالجه بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این آیرسونس قلب این مسئله است که به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: این پروژه حدود ۸۵ درصد پروژه پیشرفت داشته و بسیاری تجهیزات دیگر وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان این مرکز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه‌های آینده نصب تجهیزات آغاز می‌شود و امیدواریم سال آینده پذیرش بیمار انجام شود.

صالحی گفت: این پروژه با کمک شرکت پیشتاز در هلند با مشارکت شرکت Medaustron اولین نوع از این بیمارستان را در اتریش ایجاد کرده و تنها بیمارستانی است که در اتریش سفلی است.

وی با بیان اینکه از دولت و ملت اتریش قدردانی می‌کنم که ما را در زمینه نوآوری کمک کرد، اظهار کرد: این مرکز در مرزهای دانش حرکت می‌کند و در واقع اینکه ما بتوانیم چنین بیمارستانی را دایر کنیم در غرب آسیا بی‌نظیر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این بیمارستان هفتمین نوع در جهان است، تصریح کرد: فعالیت این امر با شتاب‌دهنده سیپروترون بوده و بخش امتیاز این شتاب‌دهنده این است که با پروتون کار را آغاز می‌کنیم و در آینده از یون‌های سنگین‌تر مثل کربن، اکسیژن و هلیوم استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم ملت ایران راضی باشد و توانسته باشیم بخشی از مأموریت‌های سازمان‌های انرژی اتمی که رسیدگی به بحث سلامت مردم است به نحو شایسته انجام دهیم.

صالحی متذکر شد: این بیمارستان آخرین روش و مدرن‌ترین روش درمان سرطان است که در منطقه بی‌نظیر محسوب می‌شود.

کد خبر 5266928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha