۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴

در صورت موافقت رییس جمهور؛

شورای عالی توسعه جزیره های هرمزگان تشکیل می شود

شورای عالی توسعه جزیره های هرمزگان تشکیل می شود

بندرعباس - استاندار هرمزگان از تنظیم و تدوین پیشنهاد تشکیل شورای عالی توسعه جزیره ها ظرف هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست بررسی مشکلات سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که با حضور رییس مجمع نمایندگان هرمزگان، معاونان استانداری و جمعی دیگر از مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: در قالب این پیشنهاد و در صورت موافقت رییس جمهور، این کارگروه به صورت منظم و ماهانه برای بررسی مشکلات و میزان پیشرفت پروژه ها در ۱۴ جزیره استان تشکیل و دستگاه‌های اجرایی گزارش کار خود را ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این کارگروه به منظور سیاست گذاری کلان در حوزه جزایر استان و با حضور معاون رییس جمهور و برخی از وزیران تشکیل خواهد شد، افزود: توسعه، پشتیبانی، تحرک اقتصادی و افزایش پهنه مسکونی و گردشگری جزایر، یکی از الزامات و ضروریات است که باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد و در قالب یک سیاست گذاری خاص، برنامه توسعه جزیره ها در چهار سال آینده تنظیم و تدوین شود.

همتی، توسعه ظرفیت ها به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در جزیره های استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با حمایت از بخش تولید و گردشگری و بهره مندی از این ظرفیت خدادادی، می توان زمینه تحول در این مناطق را سرعت بخشید.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اگر بخواهیم در جزایر استان تحول جدی و پرشتاب صورت بگیرد، باید ساختار و برنامه هایی که در شورای توسعه جزایر یا کارگروه توسعه جزیره های استان پیش بینی می شود مورد حمایت دولت قرار بگیرد تا دستگاه‌ها از قدرت و اختیار کافی برخوردار باشند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست همچنین از طرح مشکلات مربوط به چند سرمایه گذار و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل مشکلات این سرمایه گذاران خبر داد.

همتی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده، هم اکنون چهار پرواز رفت و برگشت به صورت هفتگی در مسیر بوموسی _ بندرعباس انجام می شود که تلاش داریم این پروازها به صورت روزانه انجام شود و از ظرفیت شناورها نیز برای جابه‌جایی بار و مسافر استفاده خواهد شد.

وی تقویت بخش اورژانس بیمارستان بوموسی و همچنین حضور مستمر پزشک متخصص زنان و زایمان در جزیره را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ثبت احوال نیز باید پشتیبانی لازم را برای ثبت تولد نوزادان در این جزیره انجام دهد.

استاندار هرمزگان گفت: دستورهای لازم به منظور توسعه ظرفیت بخش برق و آب در جزیره های بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به دستگاه های مربوطه داده شده و در نشست های بعدی، مشکلات جزایر دیگر استان نیز با حضور دستگاه های مربوطه مورد رسیدگی و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5270926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha