۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴

قراخیل قائمشهر به عنوان روستای قرآنی کشور برگزیده شد

 قراخیل قائمشهر به عنوان روستای قرآنی کشور برگزیده شد

ساری- قراخیل قائمشهر در اولین رویداد ملی انتخاب روستای قرآنی به عنوان روستای قرآنی کشور برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ️در نخستین رویداد ملی انتخاب روستای قرآنی کشور، روستای قراخیل مازندران به عنوان برگزیده این رویداد مهم فرهنگی دست یافت، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در بخشی از این مراسم هفت روستای قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند که روستای قراخیل از استان مازندران توانست به عنوان یکی از روستاهای برگزیده کشور معرفی شود.

روستای قراخیل از توابع شهرستان قائم‌شهر استان مازندران است که بنا بر مستندات موجود بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد. هم اکنون حدود پنج هزار نفر ساکن این روستا هستند. روستای قراخیل به واسطه ویژگی‌های ممتاز در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دینی، زبانزد عام و خاص در استان مازندران شده است.

این روستا ۴۵ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده است. اولین تشکل قرآنی روستا در سال ۱۳۴۳ فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده است. وجود مؤسسات و هیئت قرآنی فعال در روستا، زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی را فراهم کرده و وجود قاریان و حافظان شاخص استانی و کشوری از روستای قراخیل، از جمله ویژگی‌های این روستا است.

برگزاری محافل باشکوه قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی از ایران و مصر، این روستا را متمایز کرده است. همچنین برپایی نماز جمعه در کنار راه‌اندازی موزه آثار دفاع مقدس از شهدای روستا، مرکز نیکوکاری، سه خانه عالم، دو واحد کتابخانه عمومی از جمله اقدامات شایسته اهالی قرآن دوست این روستا است. فعالیت ۱۰ مسجد و حسینیه در کنار بارگاه دو امام‌زاده مدفون در این منطقه، فضای روستای قرآنی قراخیل را معطر به عطر شورانگیز قرآن و اهل بیت (ع) کرده است.

کد خبر 5278869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha