۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۱

روایت نصیرایی از جلسه کمیسیون فرهنگی:

وزارت فرهنگ می‌تواند محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شود

وزارت فرهنگ می‌تواند محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه این کمیسیون حضور یافت و تأکید شد که این وزارتخانه می‌تواند محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شود.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون جهت بررسی برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه، وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را ارائه کرد و اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات و مطالبات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

وی افزود: در این جلسه، اسماعیلی تأکید کرد که فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیشران و اصل فعالیت‌های دولت سیزدهم و در رأس این وزارتخانه قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: طبق گفته وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزارت‌خانه می‌تواند به یک محور اصلی برای فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شود که تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری زیرمجموعه آن به فعالیت مشغول باشند.

نصیرایی گفت: در ادامه این نشست، اعضای کمیسیون به رویکرد گفتمانی و انقلابی وزارت فرهنگ و ارشاد تأکید کردند و حوزه سینما و تئاتر، صنعت نشر و چاپ، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در عرصه ارتباطات، رسیدگی به وضعیت هنرمندان به ویژه بیمه هنرمندان، رسیدگی به وضعیت سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی و حج و زیارت از مواردی بود که در این جلسه توسط نمایندگان به آن‌ها اشاره شد تا وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود این موارد را مورد توجه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در پایان جلسه مقرر شد که نمایندگان سؤالات خود را از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده، بارگذاری کنند تا وی به آن‌ها پاسخ دهد.

کد خبر 5281207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha