۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۱۰

در پی تصرف ارگ ریاست جمهوری در کابل؛

طالبان: سفارت و هیأتهای دیپلماتیک خارجی را هیچ خطری تهدید نمی کند

طالبان: سفارت و هیأتهای دیپلماتیک خارجی را هیچ خطری تهدید نمی کند

سخنگوی طالبان اندکی پس از وقوع دو انفجار مهیب در پایتخت افغانستان تأکید کرد که سفارت‌خانه ها و هیأتهای دیپلماتیک خارجی واقع در شهر کابل را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی گروه طالبان ساعاتی پس از تصرف ارگ ریاست جمهوری در شهر کابل تأکید کرد که هیچ خطری سفارت‌ها و هیأت‌های دیپلماتیک خارجی را تهدید نمی‌کند.

پیشتر رئیس دفتر سیاسی طالبان گفته بود که «ما اکنون در مرحله آزمون و خطا هستیم. باید مردم افغانستان را مطمئن سازیم که می‌توانیم در کنار آنها زندگی کنیم».

گفتنی است که رسانه‌های خبری شامگاه یکشنبه از وقوع دو انفجار مهیب در نزدیکی سفارت ایالات متحده و همچنین ارگ ریاست جمهوری افغانستان در شهر کابل خبر دادند.

یک شاهد عینی در این باره گفت که «دو انفجار در نزدیکی سفارت ایالات متحده و ارگ ریاست جمهوری افغانستان به وقوع پیوست و ستون‌هایی از دود به هوا برخاست». این شاهد عینی همچنین گفت که در پی این دو انفجار، صدای تیراندازی شنیده شد.

گفتنی است، سفارت آمریکا در شهر کابل تخلیه شده و کارکنان دیپلماتیک این سفارتخانه به فرودگاه کابل منتقل شده‌اند. همزمان نیروهای طالبان بدون آنکه با مقاومت جدی از سوی نیروهای امنیتی روبرو شوند، مدعی ورود به ارگ ریاست جمهوری افغانستان و کنترل این محل شدند.

کد خبر 5282267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha