۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

جنوب استان بوشهر باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود

جنوب استان بوشهر باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از توسعه آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های استان خبر داد و گفت: جنوب استان بوشهر باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه مهارت‌آموزی در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا داریم.

وی از آموزش ۴۱ هزار نفر در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این آموزش‌ها در قالب دانش و مهارت فنی به ۲۱ هزار نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار نفر در بخش خصوصی ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از امضای ۴۲ تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه مهارت آموزی خبر داد و بیان کرد: مهارت‌آموزی اهمیت بسیار زیادی دارد و ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند.

وی دریا را یکی از مهمترین مزیت‌ها برای توسعه اشتغال در استان بوشهر دانست و افزود: بیش از ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی در استان بوشهر ارائه می‌شود و در تلاش برای گسترش این دوره‌های آموزشی هستیم.

دراهکی به ظرفیت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر اشاره کرد و افزود: طی سال‌های گذشته ۱۵ هزار نفر در استان بوشهر در راستای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آموزش دیدند.

کد خبر 5287995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha