۹ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۳۶

استاندار گیلان:

رویکردهای فرهنگی دوران دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

رویکردهای فرهنگی دوران دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه محور اصلی دفاع مقدس ایمان جوانان به خداوند، اعتقاد به روز قیامت، آیات قرآن و روایات بود، گفت: رویکردهای فرهنگی دوران دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گیلان با اشاره به ماندگاری این دوران در تاریخ ایران، اظهار کرد: انسجام و وحدت و روحیه ایثار و شهادت برگرفته از دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه معظم شهدا و ایثارگران روحیه ایثار و شهادت طلبی را به یک فرهنگ عمومی در طول نسل‌ها تبدیل کردند، افزود: نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت به عنوان بخشی از فرهنگ عمومی به ویژه در ساختار نظام آموزشی، کشور را در برابر انواع تهدیدها و هجمه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه محور اصلی دفاع مقدس ایمان جوانان به خداوند، اعتقاد به روز قیامت، آیات قرآن و روایات بود، اضافه کرد: جوانان ایرانی با اعتقاد به اینکه جهاد با مال و جهاد با نفس و جان، تجارتی است که موجب نجات انسان می‌شود، در عرصه نبرد حق علیه باطل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه مجاهدت امروز کادر درمان و پرستاران و گروه‌های جهادی در عرصه مقابله با ویروس کرونا به تأسی از روحیه ایستادگی و فداکاری دوران دفاع مقدس است، تأکید کرد: بی‌تردید دفاع مقدس در ترویج و تثبیت این روحیه نقش بسزایی داشته است.

زارع بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و انتقال آن به نسل امروز و آینده تأکید و برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، کنگره‌ها و یادواره‌ها یکی از ابزارها برشمرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌ها، تولید محتواها با بهره‌گیری از روش‌های نوآورانه، فناوری‌های روز، استفاده از فضای مجازی در جلب نظر نسل امروز تأثیرگذار است.

وی در ادامه خواستار تبیین رویکردهای فرهنگی دوران دفاع مقدس برای جوانان شد و افزود: در جنگ‌ها حرف اول را امکانات و تجهیزات می‌زند اما در دوران دفاع مقدس وجود نیروی انسانی حرف اول را زد و دفاع ما، رزمنده محور بود.

استاندار گیلان به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت سیزدهم اشاره و با بیان اینکه ایشان در این دیدار بر مسئولیت سنگین اصحاب فرهنگ اشاره کردند، ادامه داد: واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس در قالب کتاب، شعر و فیلم‌های سینمایی باید برای نسل‌های آینده ارائه و به نمایش گذاشته شود.

وی همچنین به تلاش اهل قلم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این مسیر باید روحیه و احوال جانبازان و خانواده معظم شهدا و ایستادگی و مقاومت آنها نیز بیان شود.

زارع به نقش اثرگذار بانوان در دوران دفاع مقدس و ضرورت توجه به این قشر حماسه ساز در اجرای برنامه‌ها اشاره و اضافه کرد: اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» باید در این مناسبت تجلی پیدا کند.

کد خبر 5294075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha