۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۴:۵۴

به دنبال تشدید اوضاع انسانی در افغانستان،

رئیس صلیب سرخ با رهبران طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرد

رئیس صلیب سرخ با رهبران طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرد

به دنبال تشدید اوضاع انسانی در افغانستان، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ از دیدار و گفتگو با رهبران و مقامات طالبان در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پیتر مائورر»، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در حساب کاربری خود در توئیتر، از دیدار و گفتگو با رهبران و مقامات طالبان در افغانستان خبر داد.

مائورر در این ارتباط گفت: با ملأ برادر و رهبری طالبان دیدار و درباره برنامه‌های کمیته صلیب سرخ برای گسترش فعالیت‌های نجات بخش در سراسر افغانستان گفتگو کردم.

به گفته رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، اقدامات بشردوستانه بی طرف و مستقل اساس کار ماست و کمیته بین المللی صلیب سرخ به مدت سی سال به مردم افغانستان خدمت کرده است و قرار نیست فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کند.

سازمان ملل متحد گفته است که افزایش خشونت‌ها در افغانستان باعث شده که وضعیت به سمت فاجعه انسانی برود. به گفته مقامات سازمان ملل جنگ، افزایش آوارگان داخلی به دلیل خشونت‌ها و همچنین بروز خشکسالی در این کشور باعث شده که ۱۸ میلیون نفر که بیشتر از نصف جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، به کمک انسانی نیاز داشته باشند.

براساس آخرین گزارش‌ها، در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر در معرض گرسنگی قرار دارند و نصف کودکان زیر پنج سال در افغانستان از گرسنگی رنج می‌برند و از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری که برای کمک به این افراد توسط سازمان ملل درخواست شده فقط ۴۰ درصد آن تأمین شده است.

کد خبر 5298755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha