۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳

امروز صبح برگزار شد؛

رژه نظامی کره شمالی به مناسبت سالگرد تاسیس این کشور

رژه نظامی کره شمالی به مناسبت سالگرد تاسیس این کشور

کره شمالی به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تشکیل این کشور، رژه نظامی بزرگی با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تشکیل این کشور، رژه نظامی بزرگی با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، تلویزیون دولتی کره شمالی این مراسم را به صورت مستقیم پخش کرد. با اینحال، به نظر می‌رسد کره شمالی رژه نظامی امروز را با استفاده از ادوات نظامی سبکتر و البته نیروهای نظامی کمتر به نسبت مراسمی مشابه در ژانویه و اکتبر سال گذشته میلادی که تنش‌ها میان پیونگ یانگ و غرب تا حد زیادی افزایش یافته بود، برگزار کرده است.

در همین راستا، تلویزیون دولتی کره شمالی نیز هیچ تصویری از موشک‌های هسته‌ای بالستیک این کشور منتشر نکرده است.

آژانس مرکزی خبر کره نیز با انتشار گزارشی از این مراسم، اعلام کرد که ظاهراً بر خلاف سال‌های گذشته، هدف از برگزاری رژه نظامی سال جاری، بیشتر کارکرد داخلی و نه قدرت نمایی در برابر قدرت‌های جهانی بوده است.

نکته جالب توجه دیگر این رژه، حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بود که طی ماه‌های گذشته شایعاتی مبنی بر بیماری و وخامت حال وی منتشر شده بود اما بر اساس تصاویر پخش شده از سوی تلویزیون دولتی کره شمالی، حال جسمانی وی مطلوب به نظر رسیده و نشانه‌ای از بیماری در وی دیده نمی‌شود.

کد خبر 5300624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha