۲ مهر ۱۴۰۰، ۴:۲۱

با اعلام از سوی وزیرخارجه انگلیس؛

مذاکرات هسته ای ایران در نشست اعضای دائم شورای امنیت بررسی شد

مذاکرات هسته ای ایران در نشست اعضای دائم شورای امنیت بررسی شد

وزیر خارجه جدید انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر از بررسی مذاکرات هسته‌ای ایران در نشست اعضای دائم شورای امنیت خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، «لیز تراس»، وزیر خارجه جدید انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر از بررسی مذاکرات هسته‌ای ایران در نشست اعضای دائم شورای امنیت خبر داد.

وزیرخارجه انگلیس در این ارتباط اعلام کرد: در نشست وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت، مذاکرات هسته‌ای ایران، پاسخ هماهنگ در افغانستان و بیماری همه گیری کووید- ۱۹ در دستور کار قرار گرفت.

مذاکرات هسته ای ایران در نشست اعضای دائم شورای امنیت بررسی شد

وزیر خارجه انگلیس در ادامه و در توئیت دیگری به دیدار اخیر خود با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه اشاره کرد و در این ارتباط گفت: در این دیدار علاوه بر اشاره کردن به اختلافات بین کشورها در مورد ضرورت بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای بحث کردیم. ما همچنین به موضوع امنیت و ثبات در افغانستان نیز مذاکره کردیم.

یک روز پیش از این نیز، «لیز تراس»، وزیر خارجه جدید انگلیس با وزیر خارجه ایران در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و در حساب کاربری خود در توئیتر به این دیدار اشاره کرده بود.

وزیرخارجه انگلیس، دیدار با مقامات ایرانی را مهم توصیف کرد و گفت که در تلاش است تا تهران را به مذاکرات احیای برجام بازگرداند.

لیز تراس در حساب توئیتری خود گفته بود که در دیدار با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران دو موضوع شامل آزادی شهروندان انگلیسی بازداشت شده و بازگشت تهران به میز مذاکره درباره توافق هسته‌ای مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

کد خبر 5312045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      بهترین روش برای دادن اطمینان از اینکه برنامه اتمی ما صلح آمیز است تجاری سازی صنعت اتمی است، و بهترین روش داشتن تضمین برای اینکه طرفین برجام به تعهدات خود در قبال ایران پایبند خواهند بود مشارکت آنان در برنامه اتمی ما و سرمایه گذاری طرفین برجام برای تجاری سازی صنعت اتمی ما و مشارکت در سود حاصله میباشد
      • ایرج IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
        1 0
        با عرض سلام و خسته نباشید خدمت علی لباس گل، باید عرض کنم، نظر شما بسیار خوش بینانه است. غرب با اصل موجودیت و نوع تفکر ایران مشکل دارد و هسته ای بهانه است. بسیاری از کشورها مثل اسرائیل، هند و پاکستان بمب اتم دارند و اصلا مهم نیست.
    • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      غرب برنامه اتمی ایران را سیاسی و امنیتی کرده تا مانع از رشد و توسعه صنعت اتمی در ایران شود، باید از برنامه اتمی خود سیاست زدایی کنیم و با تجاری سازی آن و مشارکت دادن طرفین برجام در برنامه اتمی خود و جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت اتمی، ما می توانیم این بحران اتمی ساختگی از سوی غرب را حل کنیم