۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۳۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

واحدهای صنعتی یزد بالغ بر ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد کرده‌اند

واحدهای صنعتی یزد بالغ بر ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد کرده‌اند

یزد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: واحدهای صنعتی که تا اول شهریور ماه در استان یزد پروانه بهره برداری دریافت کردند، ۱۰۰ هزار و ۲۵۳ شغل در سطح استان ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علمدار یزدی با ارائه گزارشی از وضعیت مجوزهای صادر شده بخش صنعت استان یزد از ابتدا تا اول شهریورماه ۱۴۰۰ اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده، ۳ هزار و ۶۹ پروانه بهره برداری معتبر در استان یزد با سرمایه گذاری ثابت ۱۹۷,۴۱۳,۶۹۰ میلیون ریال صادر شده که این واحدها برای ۱۰۰ هزار و ۲۵۳ نفر شغل ایجاد کرده اند.

وی در مورد جوازهای تأسیس نیز بیان کرد: در مدت زمان یاد شده، ۶ هزار و ۵۱۴ جواز تأسیس معتبر در استان با سرمایه ثابت ۱,۵۶۱,۹۵۸,۳۹۶ میلیون ریال صادر شده که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها برای ۱۷۵ هزار و ۹۲۸ نفر اشتغال ایجاد شود.

علمدار یزدی ادامه داد: ۱۵۱ مورد از واحدهایی که جواز تأسیس دریافت کرده‌اند، هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۴۰ درصدی هستند که این واحدها در صورت بهره برداری، برای ۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: ۲۵۷ واحد دارای جواز تأسیس نیز دارای پیشرفت ۴۰ تا ۶۰ درصدی هستند که با بهره برداری از آنها برای ۹ هزار و ۵۱۲ نفر شغل ایجاد می شود.

وی افزود: هزار و ۷۹ واحد نیز پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند که پیشرفت برخی از آنها به ۹۹ درصد نیز رسیده است که این واحدها در صورت بهره برداری، بالغ بر ۳۸ هزار شغل ایجاد خواهند کرد.

علمداری یزدی، جوازهای تأسیس صادر شده در سال گذشته را ۳ هزار و ۵۹۵ مورد و تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در سال گذشته را ۳۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: سال گذشته صنایع در سطح استان برای ۴ هزار و ۴۹۱ نفر اشتغالزایی کردند.

کد خبر 5313505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha