۴ مهر ۱۴۰۰، ۸:۴۲

امام جمعه بوشهر:

استان بوشهر هیچ چیزی برای توسعه و پیشرفت کم ندارد

استان بوشهر هیچ چیزی برای توسعه و پیشرفت کم ندارد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر هیچ چیزی برای توسعه و پیشرفت کم ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر اظهار داشت: اربعین نقش مهم و تأثیرگذاری در نظم نوین جهانی دارد. اربعین حسینی در منظومه معرفتی، هدایتی و مدیریتی جهان جایگاه خاصی دارد.

وی با این سوال که چرا اربعین اینگونه مهم شده است افزود: قیام امام حسین (ع) نشانی برای شناخت دین و انسانیت بود. هر چیزی که ۴۰ روز از آن بگذرد و در این مدت همه مسائل و جزئیات آن هویدا شود، آن همیشه هویدا خواهد بود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این چهلم هر سال تجلی یافته است، تصریح کرد: جهان آینده به نام امام حسین (ع) گره خورده است و فرزند ایشان حضرت مهدی (عج) نجات‌دهنده و کمال‌بخش عالم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهترین نحوه استفاده از عمر، خدمت به مردم و جامعه است اضافه کرد: عمل صالح و حق‌مداری و استقامت در این راه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تقدیر از تلاش‌های گراوند استاندار بوشهر بیان کرد: از مهمترین ابعاد شخصیتی یک انسان اخلاق سیاسی است. اخلاق سیاسی یعنی تکریم دیگران بدون تخریب، پاسدارش حریم دیگران بدون تنقیص و برخوردهای شایسته با همه عزیزانی که در عرصه خدمت‌گذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق سیاسی در استان اخلاق‌مدار بوشهر وجود دارد بیان کرد: ضمن تقدیر از خدمات استاندار سابق و همکارانش در این دوره، برای استاندار جدید بوشهر آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

لزوم حفظ وحدت و همدلی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از همه مردم خواست تا با حفظ وحدت و همدلی و نگاه اخلاق‌مدارانه و اساس و پایه ولایت‌مداری یک‌دل همراه استاندار جدید بوشهر باشند تا استان به افق‌های شایسته دست یابیم.

وی تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم دست هم را بگیریم. استان بوشهر ولایت‌مدار و دارای اخلاق سیاسی و اخلاق اجتماعی است و یک فضای پر از همدلی و همکاری است. جهادی عمل کنیم تا این استان آلبوم توسعه و پیشرفت در افق رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: بوشهر تنها استانی است که دارای همه اسناد بالادستی و مورد تائید است. سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ ساله و سند توسعه فرهنگی و فرهنگ عمومی مصوب شده است.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان تاکید کرد: منطقه ویژه علم و فناری ایران، پایتخت انرژی ایران، پیشانی تجارت بین‌الملل و برخورداری از جغرافیای آمایشی توسعه همه‌جانبه از دیگر ظرفیت‌های استان است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر هیچ چیزی کم ندارد، تصریح کرد: اگر توجه ویژه‌ای به استان بوشهر شود این استان جهشی بزرگ خواهد داشت.

وی از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان بوشهر طی این هفته یا هفته آینده خبر داد و بیان کرد: همه در کنار هم هستیم و به عنوان یک مجموعه در خدمت مردم خواهیم بود که آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: مردم استان بوشهر همه رئیس‌علی دلواری و علامه بلادی هستند و در مسیر مقاومت و ایستادگی دارای تاریخی پرشکوه هستند.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات عبدالکریم گراوند، احمد محمدی‌زاده به عنوان استاندار بوشهر معارفه شد.

کد خبر 5313511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha