۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۹

استاندار قزوین:

پایین بودن بهره‌وری مهم‌ترین آسیب اقتصاد کشور است

پایین بودن بهره‌وری مهم‌ترین آسیب اقتصاد کشور است

قزوین- استاندار قزوین گفت: پایین بودن بهره‌وری و عدم استفاده بهینه از منابع مهم‌ترین آسیب اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که عصر شنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تولید و حمایت از آن دغدغه و یک وظیفه ملی و شرعی است.

وی ادامه داد: دشمن با همه توان در موضوع اقتصادی علیه ما فعالیت می‌کند و در یک جنگ اقتصادی و با به کار بستن انواع روش‌ها از جمله تحریم می‌خواهد به ما ضربه وارد کند.

استاندار قزوین عنوان کرد: در جنگ نظامی همه‌چیز مشخص است ولی در جنگ اقتصادی همه زوایا دیده نمی‌شود، گاهی یک تصمیم اشتباه همراهی با دشمن است، هر تصمیم که خطر ایجاد کند نابخردانه و در جهت خواست دشمن است.

جمالی پور یادآور شد: اگر رهبر انقلاب در این سال‌ها رویکرد اقتصادی دارند هدف این است که بگویند اقتصاد مهم‌ترین ابزار توسعه و تعالی هر کشوری است.

وی با اشاره به این موضوع که مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور ما پایین بودن بهره‌وری است گفت: متأسفانه در محاسبات ما در هر جنبه‌ای که نگاه می‌کنیم بهره‌وری جایی ندارد، امروز دنیا برای هر عملی حساب و کتاب دارد و هر کلمه هم در همین راستا ادا می‌شود، گاهی یک کلمه می‌تواند به‌اندازه یک بمب تأثیرگذار باشد و منابعی را به نابودی بکشاند.

استاندار قزوین با بیان اینکه تفکر اشتباه بزرگ‌ترین آسیب توسعه است که سبب می‌شود منابع ما در جهت اشتباه به مصرف برسد، بیان کرد: پایین بودن بهره‌وری در همه جهات در کشور خود را نشان می‌دهد، ما در استفاده از معادن عملکرد بسیار بدی داشته‌ایم و تا ۷۰ درصد به منابع خود آسیب رسانده‌ایم.

این مسئول تأکید کرد: بهره‌وری در نیروی دولتی بسیار تأسف‌برانگیز است، در ادارات کمتر از یک ساعت کار مفید انجام می‌شود که فاجعه است و این برای ما آسیب و خسارت مطلق است درحالی‌که با همین منابع می‌توانیم تا ۵ برابر افزایش ارزش افزوده داشته باشیم.

وی با بیان این نکته که برای قدم گذاشتن در راه بهره‌وری همه دستگاه‌ها باید روند فعالیت خود را تغییر دهند گفت: صداوسیما در این موضوع رسالت مهمی دارد و باید با برنامه‌سازی فرهنگ بهره‌وری در جامعه را رشد دهد.

استاندار قزوین با اشاره به سفر اخیر رئیس دستگاه قضا به قزوین اذعان کرد: این سفر با توجه به منابع محدود کشور ارزش افزوده بسیاری برای استان داشت، منابع در دولت سخت به دست می‌آید و باید از منابع به بهترین نحو استفاده شود.

این مسئول ادامه داد: حضور آقای محسنی اژه‌ای در قوه قضائیه نوید دهنده تحولات خوب در دستگاه قضا است و امیدواریم توجه به تولید داخلی بیش‌ازپیش مورد حمایت قرار گیرد.

جمالی پور در پایان خاطرنشان کرد: در استان همه مسئولین یک‌صدا هستند همان‌طور که در سه قوه و در رأس کشور این اتفاق افتاده است و همه باید از این امکان نهایت بهره را ببریم.

کد خبر 5318538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha