۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۴

استاندار سابق اصفهان:

نرخ بیکاری در اصفهان ۵.۲ درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری در اصفهان ۵.۲ درصد کاهش یافت

اصفهان- استاندار سابق اصفهان گفت: نرخ بیکاری در این استان از پاییز سال ۱۳۹۷ تاکنون ۵.۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رضایی در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان، اظهار داشت: در دوره مدیریتم در مهمترین نقطه جغرافیایی ایران اسلامی گام‌های مؤثری در راستای توسعه و رونق اقتصادی و براساس اسناد بالادستی برداشتم و سیاست‌های مدیریتی در قالب برنامه تدوین و برای تحقق آنها تلاش کردم.

وی اشاره به تدوین و تصویب طرح آمایش اصفهان و همچنین حرکت استان به سمت علم و فناوری در سه سال گذشته، افزود: توسعه دولت الکترونیک به عنوان الزام اساسی این استان و همچنین توجه جدی به آموزش و پژوهش از دیگر اقدامات است تا حدی که از پاییز ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ درصد بیکاری استان ۵.۲ درصد کاهش یافت و این کاهش به متوسط کشوری ۲.۹ درصد است.

استاندار سابق اصفهان با اشاره به شکل‌گیری محور نوآوری و توجه به طرح‌های فناوری، ابراز داشت: از جمله این طرح‌ها توسعه گلخانه‌های خود پایدار، آب شیرین کن‌های بدون پساب و مدیریت پسماند بود و در این سه سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ هکتار گلخانه‌ها در استان توسعه یافت‌؛ همچنین گلخانه‌های ۱۳ فناوری در استان با قابلیت صادراتی شناسایی شد.

رضایی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی رتبه اول تا دوم را داشت، گفت: تلاش برای طرح‌های سرمایه گذاری شرکت رمز ارز فریدن، الماس هشت بهشت، شهر گلخانه‌ای فریدن پس از ۲۰ سال، افتتاح هتل مبارکه پس از ۱۱ سال و استفاده از پساب جهت آب مورد نیاز صنایع از جمله آنهاست.

استفاده ۵۵ میلیون مترمکعب پساب در صنایع

وی با اشاره به اینکه در این سه سال ۵۵ میلیون مترمکعب پساب در صنایع به عنوان آب استفاده شده است، ادامه داد: معادل ۸۵۰ میلیارد تومان در برخی شهرهای اصفهان توسط واحدهای صنعتی سرمایه گذاری شده که پساب خریداری کردند و اجرای طرح فاضلاب شهر و روستا در حال انجام است‌.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه پالایش نفت خام در اصفهان در این مدت اجرایی شد، ابراز داشت: در حوزه انرژی پاک، تولید ۶۳۳ مگاوات برق خورشیدی در حال انجام است و همچنین طرح سازگاری با کم آبی استان در ۶ برنامه راهبری و ۲۶ برنامه عملیاتی در حوزه شرب، محیط زیست و کشاورزی اسفند ماه سال گذشته در شورای عالی آب به تصویب رسید.

رضایی با اشاره به اینکه در بخش آب ۴ پروژه فعال در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای شرب اگر سازمان برنامه بودجه و وزیر کشور کمک کنند تا موضوعی که بعنوان طرح اختصاصی است بودجه در اختیار ما قرار دهند تا یک ماه آینده، اصفهان تا پنج سال قطعی آب نخواهد داشت؛ درباره سد کوهرنگ سه و انتقال آب خلیج فارس نیز پیش‌تر اطلاع رسانی شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع آب اصفهان اعلام آمادگی می‌کنم و آماده مناظره هستم با کمال میل تحدی طلبی می‌کنم که کاری را که در این سه سال با کمک روحانیون، علما، نمایندگان انجام شده است با بقیه سال‌ها مقایسه کنند زیرا همه این اقدامات به عشق وطن، ایران و انقلاب اسلامی بوده و هر چه در توان داشتم برای توسعه و تمدن اقلیم اصفهان بکار گرفتم.

کد خبر 5325205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha