۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵

امام جمعه رویان:

آمریکا به دنبال حفظ رژیم صهیونیستی در منطقه است/ضرورت حفظ هوشیاری

آمریکا به دنبال حفظ رژیم صهیونیستی در منطقه است/ضرورت حفظ هوشیاری

شاهرود- امام جمعه رویان درباره ضرورت اخراج آمریکا از منطقه، گفت: محور ژئوپلیتیک صهیونیسم، با رهبری اسرائیل و آمریکا، با حضور در منطقه سعی دارد تا حفظ بقای رژیم صهیونیستی را تضمین کند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به مسائل روز در زمینه سیاست خارجی بیان کرد: اخیراً غرب مدعی از سرگیری مذاکرات است و در رسانه‌های خود همه مشکلات اقتصادی ایران را به مسئله تحریم‌ها گره می‌زند و تنها راه برون رفت از این معضلات را نیز مذاکره می‌داند.

وی افزود: غرب برای انحراف افکار عمومی و ایجاد جنگ روانی اعلام می‌کند که دولت قبل اگر شرایط بدی را پذیرفت شما شرایط جدیدی را پیشنهاد بدهید.

امام جمعه رویان ادامه داد: طبیعتاً این موضوع مردم پسند است لذا از این روش دولت سیزدهم را متهم به تندروی و نقد بازی می‌کنند در حالی که اینگونه نیست.

معصومی گفت: اولاً غرب می‌خواهد با همان اعضای سابق و اعضای که خودشان تعیین می‌کنند به پای مذاکره بیایند و برای نمونه امکان دارد چین و روسیه را در بازی دخالت ندهند ثانیاً آنها با نگاه مقصر بودن ایران و عدم پایبندی این کشور می‌خواهند مذاکرات را شروع کنند.

وی افزود: غرب با هدف مجازات تنبیه و انتقاد از ایران قصد آغاز مذاکرات را دارد لذا نفس پذیرش مذاکره را در رسانه‌های تبلیغاتی خود یک نوع تسلیم و شکست مقاومت ایران تلقی کند.

امام جمعه رویان درباره مسائل منطقه با اشاره به اینکه چهار قدرت ژئوپلیتیک خاورمیانه وجود دارد، گفت: ژئوپلیتیک مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی و اضلاع عراق، سوریه لبنان، یمن و قسمتی از فلسطین یکی از اضلاع مهم محور مقاومت در منطقه محسوب می‌شود دیگر محور ژئوپلیتیک اخوانی از نوع عثمانی با محوریت ترکیه جمهوری آذربایجان و قطر هستند و همچنین سومین محور ژئوپلیتیک را باید سلفی‌ها با محوریت عربستان، بحرین و امارات دانست و چهارمین محور ژئوپلیتیک صهیونیسم با رهبری اسرائیل است.

معصومی ادامه داد: قطب مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی به طور مشخص اصلی‌ترین هدف این زنجیره ژئوپلیتیک را در کنترل و نابودی قطب به صهیونیسم خلاصه می‌کند لذا در سوی دیگر معادله، سایر اقطاب با سرپرستی آمریکا به دنبال حفظ این رژیم منحوس هستند و این شرایط کلی منطقه و اجبار آمریکا به حضور در آن را نشان می‌دهد که در اینجا حفظ هوشیاری ما بسیار ضرورت دارد.

کد خبر 5328023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha