۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸

همزمان با سفر رئیس جمهور؛

مجتمع آموزشی حاج قاسم سلیمانی در اردبیل افتتاح شد

مجتمع آموزشی حاج قاسم سلیمانی در اردبیل افتتاح شد

اردبیل- همزمان با سفر رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که صبح جمعه در محل مجتمع آموزشی حیات طیبه اردبیل برگزار شد، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل سرانه فضاهای آموزشی در استان اردبیل را پایین‌تر از میانگین کشوری بیان کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل کمتر از ۳.۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است در حالی که این سرانه در کشور بالاتر از ۵.۲۲ دهم متر مربع است.

دولت لطفی اظهار کرد: شایسته است در مساکن مهر و مجتمع‌هایی که در قالب طرح اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن اجرا می‌شود، به توسعه فضاهای آموزشی به ویژه در اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر توجهی جدی شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲۵ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است، تصریح کرد: تمام تلاش نوسازی و تجهیز مدارس با همراهی خیرین بر این است تا واحدهای آموزشی را در مناطق با تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالا تأمین و تحویل آموزش و پرورش دهند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و حتی گازی در مدارس اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است تا سیستم حرارتی مرکزی در مدارس استان اجرایی شود.

لطفی در مورد مجتمع آموزشی شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل خاطر نشان کرد: این مجتمع در شهرک کارشناسان اردبیل احداث شده و در مقطع ابتدایی تا متوسطه اول و دوم امکان تحصیل در این واحد آموزشی وجود دارد.

وی اضافه کرد: این پروژه در زیربنایی به مساحت هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع احداث شده و با تجهیزات مدرن و هوشمندسازی آماده ارائه خدمات به خانواده‌ها خواهد بود.

لطفی بیان کرد: بخش‌های مختلفی در این مجتمع اعم از ورزشی، کارگاهی، آزمایشگاه و… در نظر گرفته شده و برای بهره‌برداری از این پروژه ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده که برآورد روز آن ۱۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 5333455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha