۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

زنان جامعه اسلامی باید مطالبه گر باشند

زنان جامعه اسلامی باید مطالبه گر باشند

بندرعباس - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: زنان جامعه اسلامی باید مطالبه گر باشند. چراکه تقویت روحیه مطالبه گری بیانگر رشد و تعالی جامعه زنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد در کرسی آزاد اندیشی مسائل زنان در حوزه دینداری و نقش آفرینی در حکومت اسلامی اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف دینی به ویژه به منظور اوج گیری اهداف مدنظر در گام دوم انقلاب اسلامی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، کارگاه‌های رشد و تعالی زنان در جامعه و بیان مشکلات و تنگناها و کاستی‌ها از ضروریات است.

وی افزود: برای تحقق گام دوم انقلاب نیازمند پرداختن به مباحث تربیتی مورد نیاز خانواده‌ها، تبیین حقوق و جایگاه زن و همچنین تحقق فرزندآوری و افزایش جمعیت به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه زنان جامعه اسلامی باید مطالبه گر باشند، تصریح کرد: تقویت روحیه مطالبه گری بیانگر رشد و تعالی جامعه زنان است. در گام دوم انقلاب اسلامی، زنان جامعه ما باید در موضوعات مختلف مطالبه گر باشند و به دنبال یافتن پاسخی برای پرسش‌هایی باشند که در ذهن شأن دارند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه باید زمینه و فرصتی برای پاسخگویی به سوالات قشر زنان در جامعه فراهم شود، ابراز داشت: اساتید در رشته‌های مختلف باید با حضور در مجامع زنان، پاسخگوی سوالات و شبهاتی باشند که توسط دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در ذهن زنان ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن سال‌ها است که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی از قبیل حجاب، پوشش، خانواده، تربیت فرزند و … شبهاتی را در اذهان عمومی به ویژه زنان القا کرده اند و با طرح مباحث مختلف درکرسی های خود به دنبال القای ناکارآمدی نظام انقلاب اسلامی و عدم توانایی آن در پاسخگویی به نیازهای زنان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: این در حالی است که مبانی انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر گفتمان ولایت و اصول قرآن کریم است و با بهره گیری از این مبانی محکم، پاسخگوی ده‌ها و حتی صدها شبهه در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

انصاری راد با بیان اینکه به منظور تحقق رشد و شکوفایی فکری و اندیشه‌ای می‌بایست نشست‌ها، جلسات و کارگاه‌ها را با محتوا مدیریت و تقویت شود، افزود: عصر برگزاری کارگاه‌های آموزشی به سبک و شیوه سابق سپری شده و باید با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها به سبک نوین، واقعیت و حقایق عینی پیگیری و پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: زنان جامعه اسلامی اعم از اهل تسنن و تشیع باید بیش از پیش در کنارهم باشند و بر اساس آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» به عنوان یک اصل مشترک، باید با تبیین و احصاء مسائل پاسخ مناسبی برای آن بیابند.

کد خبر 5335767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha