۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

توسط «اردوغان» و «علی اف»؛

فرودگاه بین المللی «فضولی» افتتاح شد

فرودگاه بین المللی «فضولی» افتتاح شد

روسای جمهور ترکیه و آذربایجان به طور مشترک فرودگاه بین المللی «فضولی» را امروز سه شنبه افتتاح کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «الهام علی اف» همتای آذربایجانی اش امروز سه شنبه و به طور مشترک فرودگاه بین المللی در «فضولی» را افتتاح کردند.

فضولی از جمله مناطق آزاد شده در جنگ اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است و اردوغان اولین مقام رسمی است که در این فرودگاه قدم می گذارد.

رئیس جمهور ترکیه برای یک سفر یک روزه کاری به دعوت الهام علی اف به این کشور رفته است. «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و برخی دیگر از مقامات دولت، وی را در این سفر همراهی می کنند.

گفته می شود که طی این سفر، روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان در همه ابعاد و ابتکارات برای تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

این سومین سفر رئیس جمهور ترکیه به آذربایجان در یک سال اخیر بوده و او پیش از این در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ و ۹ دسامبر ۲۰۲۰ به این کشور سفر کرده بود.

اردوغان در جریان سفر خود در ۹ دسامبر ۲۰۲۰ که پس از پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ انجام شد، با الهام علی‌اف رئیس جمهور این کشور دیدار و در رژه پیروزی روز ۱۰ دسامبر شرکت کرده بود.

کد خبر 5336551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      16 8
      از فردا: - از کدوم فرودگاه پرواز داشتی؟ - فضولی؟
      • امیر IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
        5 13
        انشاالله
    • شهرام IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      12 12
      یعنی بین نزدیک به ۲۰۰کشورموجودروی کره زمین ،لوس تروچندش آورترازاین بی سیاست مردکشورساختگی آذربایجان وجودداره...هرروزیک مسخره بازی وبچه ننه بازی ویارکشی های تکراری وزننده.آخه افتتاح وتعمیرونوسازی یک فرودگاه هم اینقدرادابازی داره.اون یکی هم که انگارکل مشکلات مملکت وکشورخودش روحل کرده ومدام خاله بازی و
      • اردوغان IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
        9 8
        چشم حسودان کور
    • آرش IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      10 4
      چشم خائنین وبی هویت های وطن فروش کورباشه وسرزمین ایران ازوجودشوم تجزیه طلبهای بی همه چیزپاک بشه. تقصیرامثال بی لیاقت های پانترک نیست.نتیجه اینهمه کوتاه آمدن وسهل انگاری نسبت به وطن فروشهای فاشیست همین میشه. زنده بادایران وایرانی
    • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      12 5
      یعنی حقیرترومریض ترازاینهایی که مدام به طرفداری ازکشورک کوچک همسایه به ملت بزرگ ایران فحاشی وبی حرمتی میکنندتواین دنیاوجودندارد.ایران عزیزبابزرگی هرچه تمام ترپاینده خواهدماندوتاریخ ثابت کرده دشمنان این خاک محکوم به شکست اند. درودبرایران