۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰

در گفتگوی باقری با معاون وزیر خارجه چین مطرح شد؛

مواضع مشترک ایران و چین درباره تحریم‌های غیرقانونی آمریکا

مواضع مشترک ایران و چین درباره تحریم‌های غیرقانونی آمریکا

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان بر لغو تحریم‌ها علیه اشخاص و نهادهای ایرانی و طرف‌های ثالث و عدم تکرار آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در یک گفتگوی تلفنی دوستانه و ثمربخش با آقای «ما ژائو»، معاون وزارت خارجه چین، از مواضع مثبت و تعاملات سازنده چین قدردانی کردم.

وی تصریح کرد: ایران و چین به عنوان شرکایی قابل اعتماد، در خصوص غیرقانونی بودن تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اهمیت حاکمیت قانون در روابط بین‌الملل موضع مشترکی دارند.

‏معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: لغو تحریم‌ها علیه اشخاص و نهادهای ایرانی و طرف‌های ثالث و تضمین به عدم تکرار مورد تأکید قرار گرفت. رایزنی‌ها بین دو طرف در مورد طیفی از موضوعات به‌ویژه در عرصه بین‌المللی در آینده ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5341516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      1 4
      امریکا تحریم میکنه این آقا شکایت به چین میبره !! عمو نمی دونی بدون امریکا بزرگترین شرکت مخابراتی چین یعنی هواوی رو تحریم کرد و چین را وادار کرد میلیاردها دلار در سال از آمریکا کالا وارد کنه کجایی صورت رو بشور تازه بیدار شدی
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      بنظر آمریکایی ها دارن در سیاست بازی از انگلیس جلو می‌زنند با کمک رسانه ها از عدم تعهدات خود فاکتور می گیرند و خود را در مقام طلب کار جا می رنند این یعنی در هیچ زمانی و هیچ مذاکره ای قرار نیست عملا تحریم ها را با یک دستور بایدن بر دارند خواهشا دیگه برای برجام وقت نذارین که همش ضرر هست