به نشانه نزدیکی مواضع؛

نخست وزیر جدید ژاپن در تدارک سفر به آمریکا است

نخست وزیر جدید ژاپن در تدارک سفر به آمریکا است

انتظار می ورد نخست وزیر تازه کار ژاپن که به دنبال افزایش بودجه نظامی در سودای تقابل با چین است، حتی پیش از سخنرانی در پارلمان ژاپن، سفری به واشنگتن داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری «جی جی» ژاپن از احتمال سفر «فومیو کیشیدا» نخست وزیر این کشور به آمریکا در ماه جاری میلادی (نوامبر) خبر داد.

احتمالاً این سفر پیش از سخنرانی کیشیدا در پارلمان و آغاز بحث بودجه بندی انجام می شود.

کیشیدا طی اجلاس آب و هوایی گلاسکو و بعد از دیدار کوتاهی که با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا داشت؛ از تمایل برای انجام این سفر سخن گفته بود.

در دیدار کوتاهی هم که در گلاسکو انجام شد؛ طرفین بر تعهد خود به اتحاد ژاپن-آمریکا در راستای صیانت از آزادی دریانوردی در ایندوپاسیفیک، تاکید کردند.

در تاریخ ۱۰ آبان، کیشیدا وعده داد که از پیروزی غافلگیر کننده خود، آن هم در حالی که تصمیم های سیاسی چالش برانگیزی پیش رو دارد؛ بهترین استفاده را خواهد کرد.

این نخستین واکنش او به توفیق حزب حاکم «لیبرال دموکرات» در کسب اکثریت پارلمانی آن هم در شرایطی بود که پیش بینی می شد این حزب کنترل خود را بر مجلس عوام از دست بدهد.

این نتیجه رضایت بخش، به کشیدا که فقط یک ماه از دوره نخست وزیری اش می گذرد، این فرصت را می دهد که سیاست هایش را به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس اعیان که سال ۲۰۲۲ برگزار می شود؛ پیش ببرد چون در حال حاضر، کنترل دولت و پارلمان، در دست حزب متبوع وی است.

کیشیدا که علاوه بر عنوان وزیر خارجه سابق، سابقه بانکداری هم دارد؛ با اصلاح سیاست های سنتی جناح راستگرای حزب حاکم، به دنبال افزایش بودجه نظامی در سودای تقابل با چین است.

کد خبر 5344209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha