در پی تغییر کابینه؛

گزینه اصلی وزارت خارجه ژاپن معرفی شد

گزینه اصلی وزارت خارجه ژاپن معرفی شد

تلویزیون ملی ژاپن می گوید نخست وزیر این کشور تصمیم خود را گرفته و انتظار می رود «یوشیماسا هایاشی» را به عنوان وزیر خارجه کابینه خود معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون ملی ژاپن از «یوشیماسا هایاشی» به عنوان محتمل ترین گزینه موجود برای به دست گرفتن سکان دیپلماسی خارجی ژاپن، نام برد.

اگر این خبر صحت داشته باشد؛ هایاشی در حالی وزیر خارجه ژاپن خواهد شد که در کارنامه خود، سابقه نشستن بر مسند وزارتخانه های دفاع، علوم و آموزش و همچنین کشاورزی را نیز داشته است.

گفته می شود که «فومیو کیشیدا» از قبل تصمیم خود را در این باره گرفته است و این موضوع فقط باید رسانه ای شود. از ترکیب رسمی کابینه جدید ژاپن تا چهار روز دیگر رونمایی می شود. بعد از معرفی کابینه، پارلمان فوراً تشکیل جلسه می دهد تا طی یک رای گیری، کیشیدا مجدداً به سمت رئیس دولت انتخاب شود.

کیشیدا یک ماهی هست که در پی انتخابات درون حزبی، عنوان نخست وزیری را از آن خود کرده حال آنکه از همان ابتدا، برای تثبیت جایگاه خود، تاریخی را برای انتخابات زودهنگام اعلام کرد که هفته پیش برگزار شد و طی آن، اکثریت مجلس عوام به دست حزب متبوع وی یعنی «لیبرال دموکرات» افتاد.

در حال حاضر، کرسی وزارت خارجه به این دلیل که «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه سابق به سمت دبیرکلی حزب حاکم لیبرال دموکرات گماشته شده؛ خالی مانده است.

کد خبر 5344776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha