۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

انتظارات بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت

انتظارات بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت

رئیس کانون عالی کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی به مطالبات و انتظارات بازنشستگان از دولت اشاره کرد و گفت: پیگیر واگذاری ۳ درصد سهام شستا به بازنشستگان هستیم.

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سطح انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از دولت جدید برای کاهش و رفع مشکلات موجود و برآوردن درخواست‌هایی که سالیان متمادی برای آنها خون دل خورده‌اند بالاست و خوشبختانه نشانه‌هایی از این عزم و تلاش را شاهد هستیم. اگر چه از گوشه کنار اخبار و گزارش‌های ناامید کننده‌ای به گوش می‌رسد.

وی افزود: نمونه اخیر آن زمزمه ابطال مصوبه پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی است که متأسفانه بذر ناامیدی و یاس را در دل بازنشستگان و مستمری بگیران پراکنده می‌کند و همچنین بحث واگذاری بانک عامل، اینکه دیواری کوتاه‌تر از دیوار بازنشستگان و مستمری بگیر ان گیر نمی‌آورند مایه تأسف است. یک روز می‌گویند متناسب سازی تورم‌زا است و یک روز دیگر پرداخت بدهی دولت به سازمان را به اما و اگر می‌کشانند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: این بحث در تضاد با اهداف و برنامه‌های دولت است. نباید با بی تدبیری زمینه اعتراض و دل مشغولی بازنشستگان را فراهم کنند. این آرامش و صبوری بازنشستگان که با حداقل‌ها می‌سازند را باید به عنوان یک ظرفیت برای رفع مشکلات قدر بدانیم.

وی گفت: معتقد هستیم بازگشت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به آغوش سازمان که اندوخته و پشتوانه اقتصادی بین نسلی و حاصل خون دل خوردن تک تک مستمری بگیران است اتفاق بسیار خوبی است. این گاهی ارزشمند بود و امیدواریم سرآغاز تحولات دیگر باشد. از ریزبینی و تدبیر وزیر رفاه و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کمال تشکر را داریم. حتماً از این ظرفیت برای تقویت معیشت و رفع نیازمندی‌های بازنشستگان استفاده خواهیم کرد.

بیات تاکید کرد: شستا ظرفیت پاسخگویی و کمک به تأمین نیازهای اساسی بازنشستگان از جمله در حوزه وسایل خانگی با تخفیف ویژه را دارد. موضوع اعطای ۳ درصد از سهام شستا به بازنشستگان که در هیأت دولت قبلی متوقف ماند را پیگیری خواهیم کرد.

به گفته وی، امیدوار هستیم در تداوم گام اول که همان بازگشت شستا به جایگاه اصلی خود بود، زمینه عضویت نماینده بازنشستگان در ارکان اصلی سازمان به ویژه هیأت امنا فراهم شود تا مدافع حقوق جامعه وسیع تحت پوشش خود باشیم.

بیات در خصوص تعامل با وزارت رفاه گفت: همراهی و تعامل بسیار خوبی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی داریم و در حال پیشبرد امور و اولویت‌های مربوط به بازنشستگان هستیم. قول‌هایی از مسئولان سازمان و وزارت خانه برای تحقق درخواست‌هایمان گرفته‌ایم که ان‌شاءالله پیگیر خواهیم بود.

کد خبر 5345894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      4 0
      دولت اصلاً بفکر بازنشسته های تامین اجتماعی نیست ، مثل دولت. روحانی و احمدی نژاد
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      2 0
      شستا متعلق به همه بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی لذا واگذاری درصدی از آن به بازنشستگان عبارتست از اینکه شستا متعلق به دولت یا دیگری است بعوض چنین پیشنهاداتی تلاش کنید شستا سالیانه سود آور بوده سود آنرا از جهت کمی و کیفی برای جامعه هدف تامین اجتماعی هزینه ننایند..
    • بازنشسته IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      3 0
      چرا مجلس ودولت به بازنشستگان تآمین اجتماعی ظلم می کنند
    • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 0
      بازنشسته ای که حقوقش 2تومن هست باید چه خاکی توسرش بریزه بااین وضعیت.که دولت اومده حقوق طرف رونصف کرده وداده به دخترمتوفی..الان خیلی بازنشسته گان حقوق همسرشون رونصف کردن دادن به دختری که از زن سابق بازنشسته است.الان این زن باید با2تومن چه جوری زندگی بکنه.دختره طرفم هر روز بایکی داره میره ومیاد.
    • بازنشسته تامین اجتماییی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 0
      دولت پول دارد 35000میلیارد تومان یه 500هزار معلم بدهد و همسان سازی انحام ندد واقعا
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 0
      باسلام :آقا اینا می خوان بانک رفاه بفروشن چطور ادعا می کنن به فکربازنشسته ها هستن بانک که مال کارگران بازنشسته های مگه غیراین که رفاه کارگران یدک می کشه اگرچه این فقط یی اسم درعمل هیچ رفاه برای کارگران وجود نداره
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 1
      خود بازنشسته دوست داره تو بدبختی باشه وگرنه الان همه با هم برا حقشون قیام میکردن
      • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
        2 0
        واقعا چون هیچی نمیگیم دولت هم به ظلمش درحقمون ادامه میده.والا چه فرقی بی بازنشسته تامین اجتماعی وکشوری باید باشه.به جای سهام شستا واین حقه بازیها حقوق ما رو دقیق همانند کشوریها همسان سازی کنید.چرا باید تو یه کشور بین بازنشسته ها این همه بی عدالتی باشه.
    • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 0
      به ملت مظلوم ایران بخصوص بازنشستگان تامین اجتماعی کمک کنید راه دوری نمی ره
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      2 0
      اخه خدا ازتان نگذره من با سیو یک سال سابقه چهار نومان مگر چهار تومان پوله ما از کی بخاهیم
    • چ GB ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      پس این همه مالیات و غیره و ......چی شدخخخخخخخخخهاها
    • بازنشسته ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      باسلام وعرض ادب به نمایندگان محترم تامین اجتماعی بازنشستگان امروز سنگر بانان کشور عزیزمان ایران بوده چه در کارخانه چه در سنگر دفاع حال چه شده که باید گرسنه بمانند ازدولت محترم میخواهیم که این حق واقعی ما نیست ما این عدالت را قبول نداریم ما خواهان عدالت واقعی هستیم
    • علی DE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      دوستان باید تجمع کنیم با حرف زدن چیزی درست نمیشه
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 0
      حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی را با شاغلین همسان سازی کنید
    • رضااسدی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      چرابازنشستگان تامین اجتماعی نبایدازحق پس انداز۳۰ ساله خوداستفاده کنند؟؟اشاره به تورم زابودن می کنند؟؟درصورتیکه حقوق تعدادی ازافرادارگانهاوسازمانهای دولتی نجومی است!!؟؟دولت به جای اختلاس پول تامین اجتماعی رابدهد!!
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      0 0
      هیچکس بفکر ما نیست روز بروز فقیر تر میشیم ما خواهان حقوق یکسان هستیم بی عدالتی رو نمیتونیم تحمل کنیم بلاخره آه ما یه روز گریبانگیر کسانی خواهد شد که باعث بدبختی ما شدن.
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      اعضاء کانون عالی باید برکنار و افراد مسئول و دلسوز و شجاع انتخاب تا حقوق بازنشستگان بیشتر از این پایمال نشود