۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۶:۱۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

بازنشستگان تأمین اجتماعی نگران همسان سازی حقوق هستند

بازنشستگان تأمین اجتماعی نگران همسان سازی حقوق هستند

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به دغدغه بازنشستگان در خصوص همسان‌سازی حقوق بر اساس احکام اشاره کرد و گفت: دولت برای رفع این مشکل، اعتبار لازم را اختصاص دهد.

اکبر شوکت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که بازنشستگان در ارتباط با همسان سازی دارند، افزود: این نگرانی و دغدغه درباره احکام بازنشستگان در بازنشستگی است.

وی تصریح کرد: در سال ۸۸ همسان‌سازی انجام شد و ۸۰ هزار تومان به پایه حقوق آن زمان که حدود ۳۰۰ هزار تومان بود اضافه شد ولی متأسفانه رقم افزایشی جز احکام حقوق بازنشستگان ثبت نشد و اگر این رقم در احکام ثبت می‌شد سالیانه بر اساس نرخ تورم به حقوق بازنشستگان افزوده می‌شود.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: نگرانی که هم اکنون بازنشستگان در ارتباط با همسان‌سازی دارند نیز به همین موضوع بر می‌گردد در واقع آنها نگران دائمی شدن همسان‌سازی بر اساس احکام حقوقی هستند که البته اخیراً نمایندگان مجلس در قالب طرحی به این موضوع پرداخته‌اند و بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کرده‌ایم امضاهایی نیز برای این مسئله جمع‌آوری شده است.

شوکت ضمن گلایه از عدم توجه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، افزود: گلایه ما این است همانطور که دولت برای صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر بخش‌ها از منابع دولتی در ارتباط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده کرد و برای سازمان تأمین اجتماعی نیز از این طریق عمل کند، چه لزومی دارد سازمان تأمین اجتماعی اموال‌هایی را که دارد و برای روز مبادا گذاشته را بفروشد و برای این مسئله هزینه کند.

وی گفت: امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده و این رقم قابل توجهی است و به نظر می‌رسد باید دولت در این بخش ورود جدی داشته باشد.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: مگر بازنشستگان باعث تورم شدند که حالا برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از منابع داخلی خود استفاده کنند چرا که به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی و تحریم‌ها ما این شرایط را پیدا کرده‌ایم.

شوکت از دولت رئیسی خواست تا نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد و گفت: عقلانی‌ترین کار این است که جلسه شورای عالی کار برگزار و رقم اعلام شده به پایه حقوق کارگران افزوده شود.

کد خبر 5326267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کارمند ساده IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      ما کارکنان دولت که در اواخر خدمت هستیم و بزودی بازنشسته می شویم ؛ چیزی را مدتی می شنومی و انجام میگیرد به شکل افزایش حقوق پلکانی که هر چه سابقه کمتر حقوق بیشتر؟ فقط یک سوال علاوه بر مشکلات که کارکنان و کارگران جدید الورود به خدمت دولت دارند آیا ما عروس و داماد ونوه و هزاران خرج دیگر نداریم ...
    • مصطفی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      4 2
      تضاهرات حقوق میکنیم
    • شامبولی ـ توآبادی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 2
      الان بازنشستگان امکان اینکه دوباره فعالیتی کنند نیست . شرمنده خانواده هستند.
    • RO ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 0
      سلام آقای رئیسی اگه همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی رو انجام بدی دعای خیر بازنشستگان تا ابد پشت سرته امید ما اول به خدا بعد به شماست از خبرگزلری محترم که پیگیری می‌کنند تشکر میکنیم
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      ایا کسی در این کشور نگاه به این چهرها می کند تا برای خواسته انها قدمی بردارد گمان نکنم
    • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      5 0
      اقای جعفری گفته اگه حقوق ماهارو افزایش بدن تورم زا میشه ..چرا زمانیکه دولت دست تو جیب تامین اجتماعی کرد و گذران بودجه مشگلی نبود اما حالا که میخواد پول خودمونو بهمون بده تورم زا میشه...ضمنا ما کشوری ولشگری نیستیم که دولت بخواداز بیت المال بده از خودمون بخودمون میدن اقای جعفری لطفا دقیقتر شو بقوانین
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      شما را بخدا دست از دست دست کردن بر دارید ما از کره مریخ نیامدیم ما هم ایرانی هستیم یک بام و دو هوا نیا شید ۸
    • حسنعلی انیبا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 0
      سلام ازکار افتاده کلی تامین اجتماعی هستیم تورو به اون خدای که میپرستین کاری بکنید که واقعا کم آوردیم.
    • حسین IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 0
      مگر جانبازان چه گناهی کرده آند که مستمری آنها اضافه نشد بعضی از این عزیزان چند سال پی در پی درخط مقدم جنگ بوده آند سزاوار نیست الان با امراض روحی و روانی گرسنگی هم بکشند چرا مسعولین مربوطه اهمیتی نمی‌دهند
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 0
      فقط شعار میدن دلشون نسوخته خودشون با 3300 م میتونن زندگی کنن
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 0
      آیا بین بازنشسته های تامین اجتماعی و کشوری و لشکری تفاوت هست ، که همسان سازی را. برای تامین اجتماعی کامل انجام ندادید؟