۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

نماز تولید قدرت در برابر تمامی شیطنت‌هاست

نماز تولید قدرت در برابر تمامی شیطنت‌هاست

اردبیل- معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: نماز آن هم به جماعت شایسته‌ترین عرصه برای نمایش قدرت امت اسلامی در برابر شیطنت‌ها و قدرت‌های مادی دنیاست.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم پاسدار حسین محبی ظهر سه‌شنبه در «اولین جشنواره استانی نماز» در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: در رقابت‌های جهانی، رقابت بر سر دستیابی به تسلیحات نظامی و جنگ‌افزارهای سخت و نیمه سخت نظامی است در حالی که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت معنوی و ارزشی همچون نماز توانسته هیمنه دشمنان را بر زمین بزند.

وی تصریح کرد: نقش نماز در تولید قدرت نرم ملموس و مشهود است و ما با تکیه بر نماز و اقامه ذاتی و باطنی آن می‌توانیم بر تمام قدرت‌های جهانی مستولی شویم.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تعاریف متعدد از قدرت گفت: از نظر ما قدرت یعنی توان نفوذ، توان اقناع‌سازی و توان اداره جامعه که قدرت فرماندهی و هدایتگری را در مقابل دشمنان داشته و آنها را به زانو درآورد.

محبی افزود: قدرتی که برآمده از جنگ‌افزارها و تسلیحات نظامی و حاصل رزم سخت نیست، قدرت نرم نام دارد که منابع فراوانی از جمله دانش، تخصص و اقتصاد قوی را در پی دارد.

وی یکی از این منابع بسیار مطمئن و قوی برای تولید قدرت را نماز اعلام کرد و ادامه داد: نماز برای انسان و جامعه تولید قدرت می‌کند و جامعه‌ای که در آن نماز اقامه شود، دارای قدرت متعالی خواهد بود.

محبی با اشاره به اینکه در منظومه فکری مقام معظم رهبری نماز کامل، نمازی است که برای ایران قدرت مضاعف در پی داشته و آن را به قدرت بیکران متصل می‌کند، خاطر نشان کرد: نمازی که دارای جسم و روح بوده و حرکات، اذکار، هیئت و شکل ظاهری نماز را داشته باشد در مقابل پروردگار مورد پذیرش است و پاداشی بی‌نهایت به آن داده می‌شود.

وی تولید قدرت در جامعه را در گرو ادای نماز کامل اعلام کرد و گفت: اگر در جامعه‌ای نماز کامل اقامه شود، جامعه قدرتمند شده و عرصه‌های این قدرتمندی در کشور و جامعه متجلی خواهد شد.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: یکی از عرصه‌هایی که نماز برای ما تولید قدرت می‌کند، این است که توان تحمل مسئولیت و به انجام رساندن مسئولیت‌هایی که بر ما محول شده خواهیم داشت و بر همین اساس است که مقام معظم رهبری تاکید دارند همواره بر نماز شب‌هایی که در جبهه‌ها اقامه می‌شد، مداومت داشته باشید.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران این توصیه مقام معظم رهبری را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: از آن جایی که مسئولیت‌های مهم و حساس به ما در جامعه سپرده می‌شود، خواندن و مداومت بر نماز شب سبب خواهد شد تا با استخوان محکمی در استحکام بخشی جامعه مفید باشیم.

وی نماز را عالی‌ترین شکل و عالی‌ترین جلوه ارتباط مخلوق با خالق دانست و اضافه کرد: اگر پیامبران می‌خواستند مسئولیت و رسالت را به گردن بگیرند، باید نماز می‌خواندند و این از سوی پروردگار برای آنها تکلیف شده بود.

محبی دومین عنصر قدرت‌آوری نماز را تمدن‌سازی اعلام کرد و ادامه داد: یکی از بندهای مهم بیانیه گام دوم تمدن‌سازی است که ضروری است تا در چله دوم انقلاب تمدن جهانی ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: لازمه تحقق اهداف بیانیه گام دوم ورود به عرصه جهانی است و باید با احیا و ایجاد تمدن جهانی به سمت جهش واقعی حرکت کرده و هم راستا با توسعه سایر کشورها، بتوانیم پیشرفت مناسبی را داشته باشیم.

محبی برگزاری اجلاس‌های نماز در استان‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: با برگزاری این همایش‌ها قصد داریم در واقع یک نظام جهانی را پایه‌ریزی کنیم که جمهوری اسلامی ایرام ستون مستحکم آن است.

وی گفت: ما با نماز جماعت و توسعه نماز و برگزاری همایش‌های نماز در واقع تمدن‌سازی می‌کنیم و از این رو است که نماز به ما قدرت تمدن‌سازی می‌دهد و غیر از نماز هر مسیر دیگری را انتخاب کنیم به جایی نمی‌رسد.

محبی افزود: نماز به ما توان تولید و شکل‌دهی هندسی نظام اسلامی را می‌دهد و ما با اقامه نماز در واقع نظام اسلامی را ترسیم می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در مورد اقامه نماز فردی و اجتماعی در سپاه مشکلی وجود ندارد چرا که یکی از شاخصه‌های مهم سپاه اقامه نماز و اقامه نماز جماعت در حد باشکوه و در وقت مقتضی است.

محبی اضافه کرد: نماز کامل ما را صاحب قدرتی می‌کند که در رسیدن به مسئولیت‌ها و انجام وظایف خطیر چراغ راه ما خواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: صرف نظر از اینکه نماز جنبه عبادی دارد، در قدرت‌آفرینی منطقه‌ای نیز نقشی مهم و اساسی را ایفا می‌کند و بر این اساس ما در سپاه برای اولین بار اجلاس سراسری نماز را طراحی کردیم و در تمام استان‌ها شاهد برگزاری این همایش‌ها هستیم.

وی یادآور شد: در اغلب استان‌ها این همایش‌ها برگزار شده و تا پایان آذرماه در همه رده‌های سپاه این همایش برگزار شده و در اجلاس سراسری و کشوری از برگزیدگان این همایش‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

کد خبر 5359092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha