۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری:

کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به حداقل رسیده است

کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به حداقل رسیده است

شهرکرد- رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل آب شرب شهرها و روستاهای استان، گفت: کشاورزی در این استان به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بامیری صبح پنجشنبه در آئین تودیع معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسئله آب، اظهار کرد: رهبر انقلاب در نخستین جلسه خود با دولت سیزدهم فرمودند بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید با پیوست عدالت اجتماعی تهیه و تدوین شود.

وی با بیان اینکه ملاحظاتی در برخی مسائل متوجه استان شده که گلایه‌مندی مردم چهارمحال و بختیاری را در پی داشته است، تصریح کرد: در وزارت نیرو مطرح شده است که چهارمحال و بختیاری ۱۱ درصد آب کشور را در اختیار دارد این در حالی که این آمار مربوط به دهه ۶۰ و ۷۰ است.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از دهه ۸۰ به بعد به دلیل کاهش نزولات آسمانی این استان با بحران آب مواجه شده است.

بامیری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان بیداد می‌کند، افزود: کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به حداقل رسیده و به دلیل عدم تخصیص منابع آب آسیب‌های فراوانی متوجه مردم بام ایران شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری بیشتر از آمار ارائه شده است، اظهار کرد: فقر در استان افزایش یافته و این مسئله اصلاً خوشایند نیست.

توسعه و رشد جامعه در گرو چهار مؤلفه اساسی

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر کارگزاران ما چهار مؤلفه را در دستور کار قرار دهند رشد و توسعه را شاهد خواهیم بود، گفت: مبارزه با فقر، تبعیض و بی عدالتی و فساد چهار مؤلفه اصلی است که باید به آن توجه شود.

بامیری این چهار مؤلفه را زنجیره‌ای در هم تنیده عنوان کرد و ادامه داد: مردم چهارمحال و بختیاری به دولت دل بسته‌اند و خواستار برقراری عدالت هستند.

وی مبارزه با تبعیض و رانت را خواسته دیگر مردم چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار کرد: این استان با رودخانه خروشان محاصره شده است اما مردم چهارمحال و بختیاری در ابتدایی‌ترین مطالبه خود که تأمین آب شرب است باقی مانده‌اند.

بامیری افزود: آستانه صبر مردم ما بالا است اما تحت هیچ عنوانی تبعیض و بی عدالتی را تحمل نخواهند کرد.

کد خبر 5360626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha