۸ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۸

معاون استاندار اردبیل:

هنر پاک و ارزشی جامعه را اعتلا می دهد

هنر پاک و ارزشی جامعه را اعتلا می دهد

اردبیل- معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: هنر پاک و ارزشی نه تنها انسان ساز است بلکه جامعه بشری را نیز در مسیر شایسته اعتلا می بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر اردبیل در مجمع فدک این شهر اظهار کرد: محبت و کرامت دو شاخصه بارز اهالی هنر و فرهنگ است که همواره سعی دارند در جامعه بر همین اساس به تقویت روابط و تعاملات کمک کنند.

وی تلاش همه کشورها را بر تأمین امنیت، رفاه و آزادی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در منشور استقلال فرانسه واژه برادری به کار رفته اما در هیچ زمانی سردمداران این کشور به این واژه مهم توجه نکرده و سعی داشتند با فردگرایی و نگاه امانیستی بشریت و روابط انسان‌ها را به سردی و تیرگی بکشانند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خشونت و بی بندوباری را نتیجه چنین تفکر غیرارزشی توصیف کرد و گفت: مسئولیت هنرمندان در تقویت روحیه همگرایی، محبت و مودت در بین افراد جامعه زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا روابط سرد انسان‌ها به گرمی سوق یابد.

قاسمیان دلیل عمده افسردگی و زندگی دور از جمع و سرد و بی روح غربی‌ها را بی توجهی به مفاهیم ارزشمند الهی و انسانی توصیف و بیان کرد: برخلاف نظام غرب در مکتب اسلام عبودیت جمعی به ویژه نماز مورد تاکید قرار گرفته تا انسان در برابر عظمت خالق تعظیم کرده و کرنش نشان دهد.

وی مأموریت هنرمندان را در جامعه اسلامی در نمایش حقیقی اصل مودت و محبت خطیر دانست و تصریح کرد: برخلاف نگاه پوچ و مادی گرایانه غرب همراه با تمایلات نفسانی به اصل هنر و معرفت انسانی در مکتب اسلام هنر پاک و ارزشی زمینه ساز اعتلای جامعه بشری شده و مفاهیم برادری و خواهری معنایی حقیقی پیدا می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: مجموعه استانداری اردبیل در دولت سیزدهم سعی دارد تا حمایت همه جانبه را از حوزه فرهنگ و هنر انجام دهد تا با انسجامی کامل و دغدغه‌ای کمتر فعالان این عرصه بتوانند مسئولیت خطیر خود را انجام دهند.

قاسمیان اضافه کرد: در کنار برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری ما از حضور هنرمندان استان در فستیوال‌های برون مرزی نیز حمایت می‌کنیم و تلاش مان بر این است تا استعدادها و توانمندی هنرمندان این استان به معنای واقعی ظهور و بروز یابد.

کد خبر 5363274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha