۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸

فرماندار شاهرود:

رصد فضای اطلاع رسانی شاهرود انجام شد/ استفاده از ظرفیت رسانه‌ها

رصد فضای اطلاع رسانی شاهرود انجام شد/ استفاده از ظرفیت رسانه‌ها

شاهرود-فرماندار شاهرود با بیان اینکه رصد و ساماندهی فضای اطلاع‌رسانی شاهرود طی دو سال اخیر صورت گرفته است، گفت: این اقدام برای بهره مندی از ظرفیت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی ظهر یکشنبه در نشست سواد رسانه‌ای با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی سالن آمفی‌تئاتر ارشاد اسلامی شاهرود ضمن اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها، بیان کرد: این مهم طی دو سال اخیر در سطح شهرستان شاهرود در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت جایگاه و نقش ابزار خبر و اطلاع رسانی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی اشارات ارزشمندی داشتند و لذا باید گفت در کشورمان کمتر به برنامه مناسب در زمینه استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها پرداخته‌ایم لیکن هر وقت صحبت از فضای مجازی شده بیشتر مخاطرات و تهدیدهای آن اشاره شده و شاید این به آسیب‌هایی که متوجه نظام می‌شود، باز می‌گردد.

فرماندار شاهرود گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند دشمنان از همین ابزار به دنبال تخریب نظام و ملت ایران بودند و در واقع هویت مردم ما را در نظام اسلامی را مورد هجمه قرار دادند در نتیجه دروغ نگاری و فضاسازی رسانه‌ای شامل درشت نمایی بخشی از نواقص که ممکن است در کشور وجود داشته باشد و نپرداختن به مزیت‌ها و فرصت‌های نظام از جمله مسائلی است که می‌بایست در این حوزه مد نظر قرار دهیم.

جلالی با بیان اینکه دغدغه‌ای در شهرستان پیرامون فضای مجازی و رسانه‌ها دو سال اخیر وجود داشته، علیرغم اینکه ساختار جامع به صورت مداوم برای فضای مجازی وجود ندارد، رصد فضای رسانه‌ای شهرستان بوده است، تاکید کرد: احساس می‌شود که می‌توان در سطح شهرستان به دغدغه‌های این حوزه و ساماندهی مجازی و شبکه‌های اطلاع رسانی پرداخت از سوی دیگر باید گفت ظرفیت‌های خوبی در شهرستان شاهرود وجود دارد و در نتیجه سعی شد تا رصد شبکه‌های فعال مجازی با اولویت مخاطبان و محتوای که تولید می‌کنند مدنظر قرار گیرد و منتظر دستورات و مصوبات از مرکز نباشیم در نتیجه این کار به اداره ارشاد اسلامی شاهرود واگذار شد و به لحاظ کمی و کیفی و همچنین محتوا و رسانه‌ها و فضای مجازی فعال شهرستان رصد شدند.

وی افزود: جدای از نتیجه این درصدها به دنبال این هستیم که در زمینه شاخص‌های اجتماعی اقتصادی فرهنگی و حتی سیاسی از ظرفیت خوب رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنیم لذا از این رسانه‌ها استمداد می‌طلبیم که با همراهی نهادهای دولتی به اطلاع رسانی شفاف و اخبار با مزیت و ارزشمند حوزه شهرستان شاهرود بپردازد.

به گزارش مهر، ارائه راهکارهای ارتقا سواد رسانه‌ای و همچنین پیشنهادات ارائه شده از سوی خبرنگاران و فعالان شبکه‌های مجازی شهرستان شاهرود از جمله بخش‌های جانبی این نشست بود.

کد خبر 5368089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha