۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸

نظری در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

«سموم بالا»عامل محدودیت صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه است

«سموم بالا»عامل محدودیت صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه است

نماینده مردم خمین گفت:برخی محصولات کشاورزی صادراتی به روسیه به دلیل داشتن سموم بالا با محدودیت صادرات مواجه شده که خسارات جدی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی، گلخانه ای و تازه خوری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس در نشست علنی روز (یکشنبه، ۱۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی، گفت: برخی محصولات کشاورزی صادراتی به روسیه به دلیل داشتن سموم بالا با محدودیت صادرات مواجه شده که خسارات جدی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی، گلخانه‌ای و تازه خوری محسوب می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه و احکام دائمی مسئولیت نظارت بر مسائل بهداشتی محموله‌های صادراتی برعهده وزارت بهداشت است، انتظار داریم ترتیبی اتخاذ کنند تا قبل از خروج محصولات از کشور آزمایش نهایی بر روی آنها انجام شود تا با عودت محموله‌ها مواجه نشویم.

وی ادامه داد: اگر اقدامات جدی در این حوزه صورت نگیرد تولیدکنندگان محصولات کشاورزی خسارات جبران ناپذیری را متحمل می‌شوند.

در ادامه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: این موضوع در دستورکار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گرفته و در حال پیگیری آن هستند.

کد خبر 5368093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اصغر IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      آقا پس این وزارت جهاد و کشاورزی با این همه کارشناس چکار میکنند با هزینه های سرسام آور مگر سلامت میوه جات و صفی جات به عهده چه کسی است چرا این همه مطب پزشکان شلوغ است نکند از سموم بالای میوه جات حبوبات وصفی جات باشد این عیب نیست که اکثر صادرات کشاورزی پس داده میشود اخیرا همان سیب زمینی و فلفل
    • مردم دوست IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      2 0
      به نام خدا. سلام. آب در خونه تلخه !!! بیوچار طبیعی معدنی کوهبنان کرمان . راه حل قطعی این کار هست. بارها گفته ایم و حتی سایت مهر هم زحمت کشیده اند و اطلاع رسانی کرده اند. مثلا اگر بیوچار طبیعی معدنی کوهبنان در مریلند(جایی که ژنهای آن در سامانه جهانی ثبت شده اند.)واقع بود خیلی خوب بود.تفکر.تشکر.
    • فری IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      ناسلامتی ملتم هم از همین محصول استفاده میکنن که اهمیتی واسشون نداره
    • جمشید IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      جالبه.علت اینهمه سرطان را.....روس‌ها از میوه های صادراتی ما....کشف میکنند....