۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۹:۱۳

در دیدار دانشجویان با امام جمعه بجنورد مطرح شد؛

انتقاد شفاف و بدون تعارف/ از ضعف‌های نماز جمعه تا مشکلات دانشجویی

انتقاد شفاف و بدون تعارف/ از ضعف‌های نماز جمعه تا مشکلات دانشجویی

بجنورد- دانشجویان خراسان شمالی در دیدار با امام جمعه بجنورد به بیان مطالبات و انتقادات خود پرداختند که نماز جمعه، انتخاب استاندار و مشکلات دانشگاه ها بخشی از این گفته‌ها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز دانشجو یک شنبه شب دانشجویان در فضایی صمیمی و سرشار از صراحت به دیدار حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رفتند.

در این دیدار که حدود ۳ ساعت طول کشید دانشجویان در محیطی بدون تعارف به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و انتقادات خود پرداختند.

محسن نجفی، فعال دانشجویی دانشگاه بجنورد به عنوان نخستین سخنران اظهار کرد: نیاز به تحول در سیستم مدیریتی کشور وجود دارد زیرا اکنون به نظر می‌رسد در تمامی ساز و کارها فرم بر محتوا غلبه کرده است.

وی در ادامه با نقد محتوای خطبه‌های نماز جمعه، افزود: مسائل مردم در نماز جمعه گفته نمی‌شود و نماز جمعه‌ها در سراسر کشور تبدیل به حرف‌های تکراری شده است.

نجفی با تاکید بر اینکه نماز جمعه رویدادی سیاسی است، گفت: اینکه امر به معروف و نهی از منکر کنیم و به کسی بر نخورد، صحیح نیست؛ اکنون ستاد امر به معروف فعال نیست و باید احیا شود.

از انتخاب استاندار تا خطبه‌های نماز جمعه

حسین حمیدی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: نماز جمعه تلاش جهادی برای حل مشکلات مردم است اما برخی به دنبال محدود کردن خطبه‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه محتوای خطبه‌ها نقش اساسی در جذب مردم دارد، افزود: اگر سخنان سیاسی کمتر و پیگیری حل مشکلات بیشتر شود، جوانان بیشتری به نماز جمعه جذب خواهند شد.

حمیدی با اشاره به شعار مردمی بودن دولت، گفت: آیا مردمی بودن صرفاً در حضور در انتخابات است؟ چرا در انتخاب استاندار خراسان شمالی نظر مردم در نظر گرفته نشده است؟

سید محمد جعفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: هدف از برگزاری جلسات دانشجویی بیان دغدغه‌ها است و یا حل این دغدغه‌ها؟

وی با انتقاد از عدم حضور دانشجویان در تریبون‌های نماز جمعه، افزود: بیان دیدگاه‌ها در جلسات معدود کافی نیست و باید اجازه بیان مسائل از سوی دانشجویان انقلابی در فضای نماز جمعه داده شود.

جعفری تصریح کرد: طی یک سال اخیر محتوای خطبه‌های نماز جمعه بجنورد رشد داشته اما همچنان کافی نیست و باید بیش از پیش برای مردم مطالبه کرد.

عدم جذب دانشجو معلم به علت نبود فضای فیزیکی

محمد الهامی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بجنورد سخنان خود را با مشکلات متعدد این دانشگاه آغاز کرد و اظهار داشت: مدارس روستایی خراسان شمالی وضعیت مناسبی ندارند و آموزش و پرورش وظیفه خود را در این حوزه به درستی انجام نمی‌دهد.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قریب به ۱۰ سال است که تنظیم شده اما در میدان عمل اصلاً شاهد اجرای آن نیستیم.

الهامی با اشاره به جدایی دانشجو معلمان از فضای آموزش و پرورش، عنوان کرد: متأسفانه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از فضای آموزش و پرورش دور هستند.

این فعال دانشجویی با انتقاد از عدم آموزش و پرورش از ایده‌ها، بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان از فضای ناکافی فیزیکی رنج می‌برد و به همین علت مشکلات زیادی برای جذب دانشجو دارد.

وی در انتها گفت: این فضای کم باعث شده دانشگاه نتواند به میزان سهمیه اعطا شده نیرو جذب کند که این امر قطعاً در آینده استان را به مشکل مواجه خواهد کرد.

فاطمه براتی زاده، نماینده دانشگاه کوثر بجنورد نیز اظهار کرد: با توجه به احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها، فضای فیزیکی کافی در اختیار نداریم.

وی افزود: دانشگاه کوثر دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور است و باید امکانات بیشتری داشته باشد.

در این جلسه نمایندگان دانشگاه‌های آزاد و پیام نور نیز به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

کد خبر 5368677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha