۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹

آیت الله علوی گرگانی:

آموزش و پرورش مرکز تربیت فرزندان کشور است

آموزش و پرورش مرکز تربیت فرزندان کشور است

قم- آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را در مسیر دینی و معارف اسلامی سوق دهد گفت: آموزش و پرورش مرکز تربیت فرزندان کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، مرکز تربیت فرزندان این کشور را آموزش و پرورش دانست و گفت: باید این نهاد مقدس دانش‌آموزان را در مسیر دینی و معارف اسلامی سوق دهند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در این شرایط که دشمنان چه در داخل و چه در خارج از کشور برای انحراف بچه‌های ما کار می‌کنند این آموزش و پرورش است که باید وظیفه مهم و سنگین هدایت فکری و اعتقادی فرزندان این مرز و بوم را به شایستگی انجام دهند.

وی با انتقاد از حاکمیت سند انحرافی ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدوارم که وزیر جدید بتواند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و دانش‌آموزان را با مباحث دینی و اسلامی رشد می‌دهد به طور کامل اجرایی کند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: آینده کشور ما نیازمند جوانانی است که در کنار آگاهی‌های علمی با دین و معارف اهل بیت علیهم السلام انس داشته باشند چرا که در این صورت آینده کشور امید بخش و روشن خواهد بود.

استاد سطوح عالی حوزه با انتقاد از برخی از مدیران سابق آموزش و پرورش که وعده دادند در تعلیم و تربیت دینی تلاش کنند اما متأسفانه بر خلاف آنچه گفته بودند حرکت کردند افزود: امیدوارم که وزیر جدید وعده‌هایی که داده است را عمل کند و نظام آموزشی را در مسیری قرار دهد که دانش‌آموزان ما با مباحث دینی بیگانه نباشند.

مرجع تقلید شیعیان همچنین با اشاره به مطالبات معلمان از وزارت آموزش و پرورش از وزیر جدید خواست که برای برآورده شدن مطالبات به حق معلمان از همه توان و امکانات خود استفاده کند.

کد خبر 5369012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha