۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴

در پاسخ به برخی شایعات مطرح شد؛

چه کسانی می‌توانند دوز سوم را واکسن برکت بزنند

چه کسانی می‌توانند دوز سوم را واکسن برکت بزنند

تمام کسانی که در مرحله واکسیناسیون عمومی واکسن‌های برکت، سینوفارم و بهارات دریافت کرده‌اند، می‌توانند واکسن کوو ایران برکت را به عنوان دوز سوم تزریق نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی و معاون بیمارستان امام خمینی در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن گفت: تمام افرادی که در مراحل واکسیناسیون عمومی، دوز اول و دوم را از بین واکسن‌های InActive یا ویروس غیرفعال مانند برکت ، سینوفارم و بهارات دریافت کردند، می‌توانند در دوز سوم واکسن «برکت» دریافت نمایند.

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران افزود: هیچ الزامی برای تزریق واکسن دیگری به این افراد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: واکسن برکت در یکسال گذشته توانسته تمام مراحل کارآزمایی خود را با نتایج چشمگیری پشت‌سر بگذارد و در مرحله ایمنی‌زایی و اثربخشی کاملاً موفق عمل کند.

همچنین سیدمحسن زهرایی رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و قرنطینه وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: دو دسته از افراد مشمول دوز سوم واکسن کووید ۱۹ می‌شوند؛ دسته اول تمامی افراد بالای ۴۰ سال که در نوبت اول و دوم از واکسن‌های غیرفعال شده مانند سینوفارم، برکت و یا بهارات استفاده کردند، این افراد اگر سه‌ماه و بیشتر از نوبت دوم‌شان گذشته باشد، مشمول دریافت نوبت سوم واکسن هستند و می‌توانند واکسنی ترجیحاً مشابه واکسن نوبت اول و دوم‌شان را دریافت کنند.

وی افزود: گروه دوم افرادی هستند که در نوبت اول و دوم از واکسن‌های آدنوویروسی مانند اسپوتنیک‌وی یا آسترازنکا استفاده کرده‌اند؛ در این دسته، افرادی که بالای ۶۰ سال باشند و ۶ ماه از نوبت دوم‌شان گذشته باشد، مشمول دریافت نوبت سوم‌شان هستند که برای این گروه، واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک‌پلاس را پیشنهاد می‌کنیم.

کد خبر 5369869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      سلام.دریکروزدوخبرمنتشرکردیدکه دوزسوم رااگربرکت زده اید،برکت بزنیدوهمچنین گفته شده دوزسوم برکت راباید آسترازنیکا بزنید.یک بام و دو هوا.کدام را انجام دهیم .لطفا اطلاع رسانی کنید.با تشکر
    • من IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      0 0
      ممنوعیت ورودواکسنهای خارجی بازی باجان مردمه من شخصا حاضرنیستم دوزسوم برکت بزنم خارجی بودمیزنم نبوداصلا نمیزنم