۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۱

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

پروژه ۷ ساله بیمارستان ‌کمالشهر تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است

پروژه ۷ ساله بیمارستان ‌کمالشهر تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است

البرز - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پروژه بیمارستان کمالشهر هفت سال پیش کلنگ‌زنی شده اما تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا عباسی عصر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه که در خانه ملت برگزار شد، اظهار کرد: ما در کشورمان حدود ۱۶۵ هکتار اراضی داریم که تنها ۱۱ درصد آن یعنی ۱۷.۵ میلیون هکتار آن قابل کشت و کار بود.

وی بیان کرد: امروز این ۱۷.۵ میلیون هکتار به ۱۶ میلیون هکتار رسیده و با تغییر کاربری ۱.۵ میلیون هکتار از ارضی از دست دادیم.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس تصریح کرد: برنج، جو، روغن به کشور وارد و به ازای آن ارز از کشور خارج می‌شود، بر این اساس اگر هر کدام از این محصولات وارداتی در این ۱.۵ هکتار اراضی می‌کاشتیم خودکفا می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: باید وضع موجود را برای توسعه کشاورزی حفظ کنیم، چراکه اکنون امنیت غذایی به عنوان اصل مهم در کشور محسوب می‌شود.

معیشت و قدرت خرید مردم یک روزه کاهش نیافت

عباسی در خصوص وضعیت معیشتی مردم گفت: معیشت و قدرت خرید مردم یک روزه کاهش نیافت، اگر جلوی خروج ارز را از کشور بگیریم معیشت مردم تأمین می‌شود.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس با بیان اینکه ایجاد اشتغال وضعیت معیشت مردم را مطلوب خواهد کرد، اظهار کرد: در مجلس یک چتر حمایتی از تولیدکنندگان را باید داشته باشیم، چرا که وقتی تولید در کشور رونق داشته باشد، وضعیت معیشتی بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در استان البرز محرومیت پنهان در تمام عرصه‌های استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی البرز آخرین استان کشور محسوب می‌شود و در برخی نقاط این سرانه نیم متر مربع است و متوسط دنیا ۸ متر مربع و کشور ۵ متر مربع و در استان‌ها ۳ متر مربع است.

باید از ظرفیت خیرین برای ارتقای سرانه آموزشی البرز استفاده کنیم

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: باید از ظرفیت خیرین استفاده کنیم تا این سرانه‌ها افزایش یابد.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس با اشاره به افزایش سرانه آموزشی بیان کرد: با بازنشستگی نیروهای آموزش و پرورش باید جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان در جهت توسعه و بهبود هر چه بیشتر سطح دانش، دانش آموزان داشته باشیم.

وی در خصوص سرانه فضای بهداشتی استان البرز تصریح کرد: سرانه فضای بهداشتی البرز از نظر تخت بیمارستانی آخرین استان در کشور است و ما بعد از استان سیستان و بلوچستان هستیم.

عباسی با بیان اینکه در البرز به کارهای اصلی پرداخته نمی‌شود، گفت: بنده به عنوان نماینده مجلس اگر به جای انجام امور مردم به دنبال قشری بروم که در عرصه انتخابات در ارتباط با من بودند، کار ۳ میلیون البرزی متوقف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان کمالشهر ۷ سال کلنگ‌زنی شده و تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است و باید در جهت تسریع ساخت این بیمارستان گام اساسی برداشته شود.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس گفت: بیمارستان فردیس هنوز به بهره برداری نرسیده و افتتاح آن به مناسبت‌های مختلف موکول می‌شود.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های مسئولان بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی امام خمینی (ره) کرج راه اندازی شد امید است در راستای افزایش سرانه‌ها گام بر داریم.

عباسی گفت: در حوزه‌های ورزشی سرانه ما مناسب نیست و این معضلات یاد شده در جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم مطرح شد و فردا هم مقرر شده در جلسه با وی این موضوعات مطرح شود.

سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به البرز مهاجرت می‌کنند

وی گفت: سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به استان البرز مهاجرت می‌کنند یعنی در بازه زمانی ۴ ساله ۴۰۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه و باید برای کنترل آن تمهیدات لازم اتخاذ شود، چراکه زیر ساخت‌های لازم با افزایش جمعیت در استان وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار کرد: دو سد طالقان و امیر کبیر در استان البرز وجود دارند که آب شرب سه استان قزوین، البرز و تهران تأمین می‌شود و با وجود این دو سد حق آبه استان البرز ۵۵ میلیون متر مکعب است.

وی بیان کرد: طی یک سال و نیم گذشته با تلاشی که انجام شد ۵۵ میلیون متر مکعب دیگر به این حق آبه اضافه شد و امروز ۱۱۰ میلیون متر مکعب حق آبه را از این دو سد داریم.

عباسی تصریح کرد: ما نیازمند تصفیه خانه هستیم و هنوز تصفیه خانه‌های ما آماده نیست و باید هر چه سریع‌تر در چرخه قرار بگیرد، تا از آب شرب ۵۵ میلیون متر مکعب اضافه شده را استفاده کنیم.

وی متذکر شد: تخصیص بودجه به استان البرز در ردیف آخر قرار گرفته و نسبت به این امر کوتاهی شده است و ما در مجلس تلاش می‌کنیم این مهم افزایش یابد.

کد خبر 5371111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha