۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰

مشاور وزیر صمت:

کلینیک‌های مشاوره کسب و کار بانوان راه‌اندازی می‌شود

کلینیک‌های مشاوره کسب و کار بانوان راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- مشاور امور بانوان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کلینیک‌های مشاوره‌ای کسب و کار و پشتیبانی از کارآفرینان زن در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه سادات حسینی عصر چهارشنبه در نشست با زنان کارآفرین و شاغل در بخش صنعت اردبیل اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در تلاش است تا موانع پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان را در حوزه‌های مختلف رفع کرده و بستر حمایت همه‌جانبه را از فعالان این حوزه رقم بزند.

وی تصریح کرد: در همین راستا راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره‌ای کسب و کار در شهرک‌های صنعتی و همچنین مراکز حمایت از کارآفرینان زن سعی دارد تا در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای پرداخت تسهیلات و بهره‌مندی از سایر مزایای قانونی فعالان این حوزه را مورد حمایت قرار دهد.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت ضرورت شبکه‌سازی در عرصه تولید و توزیع محصولات را برای بازاریابی مناسب یادآور شد و گفت: ما در عرصه کارآفرینان زن در بخش‌های مختلف نیازمند پشتیبانی‌های بیشتر و مضاعف هستیم که در این راستا در استان‌های مختلف کارگروه‌های ویژه کارآفرین زن با همراهی استانداران و رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شکل می‌گیرد.

حسینی افزود: عمده مطالبات بانوان کارآفرین استان اردبیل تسهیل در فرآیند صدور مجوزها همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره است تا فرصت کار و تلاش بیشتر در عرصه‌های مختلف فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید بانک‌ها به دریافت وثیقه‌های مطمئن و در عین حال ساده کمر همت ببندند تا کارآفرینان عرصه‌های مختلف به ویژه زنان کارآفرین در مسیر تولید با دل نگرانی و دغدغه‌ای روبه‌رو نشوند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در کنار این امر و رفع موانع و مشکلات حوزه بیمه‌ای در گرامیداشت هفته زن نمایشگاه دائمی تولیدات بانوان در اردبیل و برخی شهرهای دیگر راه‌اندازی خواهد شد تا به تناسب مزیت استان عرضه محصولات را بلا واسطه شاهد باشیم.

در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز بیان کرد: زنان کارآفرین استان در عرصه‌های مختلف پیشرو و پیشتاز هستند به طوری که در ایام سخت کرونایی با ورود زنان کارآفرین استان اردبیل در تولید ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده جلوتر از سایر استان‌ها به خودکفایی رسید.

رامین صادقی اظهار کرد: صدور مجوزها و همچنین معرفی سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی در این استان تسهیل شده و ما در کوتاه‌ترین زمان پروانه‌های بهره‌برداری را صادر می‌کنیم تا امکان بهره‌مندی از مزایای مختلف همچنین شکل‌گیری یک شبکه زنجیره‌ای تولید و عرضه نیز به خوبی فراهم آید.

کد خبر 5376612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha