۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۱

در «مهر» بخوانید + فیلم و عکس

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان/ تولید و اشتغال اولویت کشور است

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان/ تولید و اشتغال اولویت کشور است

گرگان- رئیس قوه قضائیه بر برخورد جدی با ویلاسازی های غیرمجاز تأکید کرد و گفت: تجاوز به عرصه‌های طبیعی و جنگلی به حدی زیاد است که انسان باید خون گریه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه در میان استقبال مسئولان وارد گلستان شد.

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان یک روزه است و معاون اول قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور و اعضای شورای عالی قضائی او را در این سفر همراهی می‌کنند.

دیدار با مردم، قضات، کارکنان و مسئولان قضائی، حضور در جلسه شورای قضائی و شورای اداری از جمله برنامه‌های رئیس قوه قضائیه در سفر به استان گلستان خواهد بود.

در این سفر مسائل و مشکلات قضائی و حقوقی استان گلستان و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند بررسی می‌شود.



۱۷:۱۴ عقب افتادگی گلستان فقط ثمره فعالیت مدیران پیشین نیست

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری اظهار کرد: رییس کل دادگستری گلستان باید حلال مشکلات حقوقی استان باشد و به عنوان نماینده قوه قضاییه باید از اختیارات مدیران بالادستی در بخش فراستانی استفاده کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در صورت مشاهده خلا قانونی، موانع توسعه استانی را پیگیری کرده در صورت نیاز به اصلاح یا نظارت آن را انجام دهد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه نباید از مسئولیت هایمان شانه خالی نکنیم، افزود: نیاز است تا نمایندگان و مدیران در صورت بروز مشکل فعالان اقتصادی و سایر مردم آن را پیگیری کنند.

به گفته وی، اگر هریک از مدیران مسئولیتی که دارند را به خوبی انجام دهند، بخش عمده ای از مشکلات پیش رو بروز نخواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: عقب افتادگی و محرومیت گلستان فقط ثمره فعالیت مدیران پیشین نیست لذا همه باید برای حل مشکلات تلاش کنند.

وی به هم افزایی دستگاه ها تاکید کرد و گفت: نیاز است تا اتاق فکری متشکل از استانداری، نماینده ولی فقیه، دستگاه نظامی و انتظامی و بخش خصوصی برای بررسی و حل مشکلات تشکیل شود.


۱۴:۴۳ دشمن از بستر مشکلات اقتصادی برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای بعدازظهر پنج شنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی گلستان ضمن اشاره به مطالبات کارکنان شورای حل اختلاف، اظهارکرد: شورای حل اختلاف قرار نبود دستگاه دولتی شده بلکه بنا بود از ظرفیت مردمی برای آن استفاده شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز مردم با مجموعه‌ای از گرفتاری‌ها مواجه هستند، افزود: بر این اساس دشمن باور کرده که با این فشارها می‌تواند جبهه مقاومت ایران اسلامی را از پا دربیاورد لذا از منتظر استفاده از این فرصت‌ها است.

وی ادامه داد: اما با این تلاش‌های دولت سیزدهم مطمئناً ایران پیروز میدان خواهد شد زیرا رئیس جمهور از زمان قبول مسئولیت تاکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته اما امروز فشار فوق العاده ای به کشور وارد شده است.

به گفته محسنی اژه ای، از زمان استقرار دولت سیزدهم هر هفته جلسه داشتیم که یکی از مباحث آن رفع مشکل معیشت مردم و مسائل اقتصادی بوده است.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: بنا بر برنامه ششم توسعه قرار بود سالی سه هزار و ۲۰۰ قاضی جذب کنیم، موضوعی که هنوز نهایی نشده است.

وی به پرهیز از جرم انگاری جدید تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف سند تحول کشور، پرهیز از جرم انگاری جدید است.

محسنی اژه ای، اظهار کرد: تلاش مان بر این است تا دو هزار عنوان مجرمانه کاهش یابد زیرا با این روند مجموعه دادگستری و قضات فرسوده می‌شوند.

وی ضمن یادآوری کسری پنج هزار میلیاردی در بودجه سال جدید، گفت: بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده، پنج هزار میلیارد کسری دارد که امیدواریم در صورت بهبود شرایط اقتصادی، این کسری جبران خواهد شد.


۱۴:۱۱ خودروسازان تعهد لازم برای بهبود کیفیت تولیدات خود را ندارند

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری گنبدکاووس در جمعه خبرنگاران اظهارکرد: در بازار خودرو شاهد مشکلات عدیده‌ای بوده و کمبود خودرو باعث شده است تا برخی سوءاستفاده کرده و مردم هم با توجه به نیاز خود مجبور به خرید باشند.

دادستان کل کشور افزود: متأسفانه خودروسازان تعهد لازم را برای بهبود کیفیت نداشته تا آن گونه که باید به این مسأله بپردارند.

وی با تذکر این جمله که در این صنعت اشکالات زیاد وجود دارد، امیدواریم در دولت سیزدهم این مشکلات و کاستی‌ها برطرف شود.

منتظری با بیان اینکه منشأ یکسری نابسامانی‌ها در کشور ترک فعل مدیران است، اضافه کرد: یک مشکل اساسی این است که برای ترک فعل‌ها در قانون، جرم نگاری و مجازات متناسب با آن تعریف نشده است.

وی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم این نقیصه قانونی را برطرف کرده هرچند مجازات‌هایی در قانون برای برخی از ترک فعل‌ها تعریف شده اما عمده مشکل همان بحث فقدان قانون است.


۱۳:۱۷ با ساخت و سازهای غیرمجاز و ویلاسازی‌ها به شدت برخورد خواهد شد

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان/ تولید و اشتغال اولویت کشور است

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس اظهارکرد: کشور با مسائل و مشکلات متعددی روبرو بوده اما این مشکلات نباید مدیران را از خدمت به مردم باز دارد.

دادستان کل کشور افزود: تجاوز به منابع ملی از بارزترین مصادیق حقوق عامه بوده و برای جلوگیری از این معضل همه دستگاه‌ها بالاخص جهاد، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و شهرداری‌ها باید پای کار بیایند.

منتظری اضافه کرد: هم اکنون ساخت و سازهای غیرمجاز یا بیشتر از پروانه در شهرها روی می‌دهد که باید از ابتدای جلوی آن گرفته شود تا بیت المال و منابع اسراف نشود.

وی همچنین بیان کرد: باید جلوی ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و اراضی ملی گرفته شود و به هیچ عنوان اجازه ساخت داده نشود.

دادستان کل کشور با اشاره با بازدید ماه‌های اخیر خود از روستای توریستی زیارت گرگان، گفت: در این منطقه تجاوز به عرصه‌های طبیعی و جنگلی به حدی زیاد است که انسان باید خون گریه کند.

منتظری تصریح کرد: دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم باید همواره از حقوق عامه صیانت کند و اجازه ندهند حقوق عامه توسط افراد سودجو تضییع شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران اجرایی در صیانت از حقوق عامه مکلف هستند و باید همراه دستگاه قضائی باشند، گفت: در دفاع از حقوق عامه هرگز نباید کوتاه ِآمد و همه باید جلوی تضییع حقوق عامه مردم را بگیریم.


۱۳:۰۶ تخاصم بین شیعه و سنی جایز نیست

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان/ تولید و اشتغال اولویت کشور است

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان شاهرضایی ظهر پنجشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی گلستان اظهارکرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای جایگاه سازمان قضائی به تثبیت قدرت فرماندهان و نیروهای مسلح کمک می‌کند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح افزود: شخصیت حقوقی یک فرد مجرم باید از شخصیت حقیقی وی مجزا شود تا به شأن و منزلت نیروهای مسلح خللی وارد نشود.

وی ادامه داد: اگر فرماندهی دچار تخلف شد نباید مشی فرماندهی را زیر سوال ببریم زیرا تزلزل جایگاه فرماندهی اعمال مدیریت بر یگان را دشوار خواهد کرد.

پورخاقان شاهرضایی گفت: مجازات به لحاظ اجرای قانون و عدالت مایه افتخار است اما ارتکاب جرم توسط یک فرد ناراحت کننده است.

وی با بیان اینکه هیچکس نباید بین شیعه و سنی تخاصم ایجاد کند، اضافه کرد: سخنان سخیف یکی از علمای اهل سنت استان بوی وابستگی به کشورهای ضد نظام خصوصاً عربستان را می‌دهد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: با توجه به حضور شیعه و سنی عدم تخاصم مذهبی در استان گلستان بسیار مهم است.

پورخاقان شاهرضایی با بیان اینکه صهیونیست‌ها از آب گل آلود اختلاف بین شیعه و سنی ماهی می‌گیرند، ادامه داد: علمای اهل سنت، اظهار نظرِ بر خلاف اسناد تاریخی و فقهی این عالم اهل سنت را محکوم کرده و وی را طرد کرده‌اند.


۱۲:۴۸ مشکل سایت زباله آزادشهر را پیگیری می‌کنیم

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان/ تولید و اشتغال اولویت کشور است

ناصر سراج ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری آزادشهر اظهارکرد: مهم‌ترین وظیفه قوه قضائیه رسدگی به تخلفات و ابطال باطل و احقاق حق است و هر دستگاه قضائی با کمبودهایی روبرو است اما توانسته به خوبی در این زمینه عمل کند.

معاون سیاسی قوه قضائیه افزود: به طور قطع رسیدگی‌به مشکلات مطروحه شهرستان از قبیل سایت زباله آزادشهر، آسیب‌های اجتماعی، بیکاری و مانند آن در شهرستان به رئیس قوه قضائیه اعلام شده و تلاش می‌کنیم تا مشکلات به حداقل برسد.

وی ادامه داد: باید با تعامل و همفکری دست به دست هم داده تا مشکلات گلستان به ویژه این شهرستان در بحث‌های مختلف برطرف شود.

سراج بیان کرد: اولویت دولت حل مشکلات مردم بوده اما تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی باعث شده تا خزانه کشور خالی باشد.

معاون سیاسی قوه قضائیه اظهار امیدواری کرد مذاکراتی که دولت شروع کرده مفید و ثمربخش بوده و باعث خروج کشور از وضعیت فعلی شود.

وی با اشاره به صدور رأی جایگزین حبس و مرخصی زندانیان، اضافه کرد: مجرمان سرقت و جرایم خشن از فرصت مرخصی استثنا بوده و به سارقان حرفه‌ای، مرخصی نمی‌دهیم و حداکثر مجازات قانونی برای آنها اعمال می‌شود.


۱۱:۵۸ اظهارات اژه‌ای در مورد صدور رأی جایگزین حبس

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه، صبح پنج شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: می‌توان به جای صدور حکم حبس برای فردی که دو هزار میلیارد اختلاس کرده، او را مکلف به لایروبی خلیج گرگان کرد.


۱۱:۲۹ دولت بحران آب در کشور را به جد پیگیری می‌کند

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان/ تولید و اشتغال اولویت کشور است

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در گرگان اظهارکرد: اگر بخواهیم رسیدگی به پرونده‌ای صحیح، عالمانه و عادلانه باشد باید تمامی جوانب آن سنجیده شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اشاره به عدد مطروحه در خصوص پرونده‌ها مبنی بر ۱۵ میلیون فقره پرونده، افزود: به این تعداد پرونده نداریم بلکه پرونده‌های در گردش این رقم است و در هر مرحله پرونده ثبت می‌شود به همین دلیل عدد بالایی می‌شود.

وی با بیان این نکته که مردم اگر ببیند با عدل و در کوتاه‌ترین زمان قضاوت انجام می‌شود راضی خواهند بود، افزود: اگر چنانچه برای رسیدن به حق و حقوقی کسی، شأن مردم حفظ نشود رضایتمندی را به دنبال نخواهد داشت.

محسنی اژه ای ادامه داد: اگر بخواهیم به عدل قضاوت کنیم باید عادل بوده و نسبت به موضوع دعوی آگاهی و سعه صدر داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: گلستان در صلح و سازش رتبه خوبی دارد و باید نمونه و الگو باشد.

محسنی اژه ای اظهار کرد: اطاله دادرسی یکی از مسائل مهم است که برای رفع آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش خواهیم کرد.

وی از موضوع کم آبی کشور به عنوان یک معضل یاد کرد و گفت: دولت به جد موضوع آب را پیگیری می‌کند.

رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر این نکته که موضوع آب بسیار مهم است، افزود: مصرف آب در کشاورزی در مصارف شرب باید با حساسیت باشد زیرا منابع ما محدود است.

وی از گلستان به عنوان استانی با ظرفیت‌های جغرافیایی و صنعتی یاد کرد و افزود: استان باید به مرحله‌ای برسد که با توجه به این ظرفیت‌ها توازن اقتصادی در آن مشهود باشد؛ استانی که سابقه‌ای کهن دارد می‌تواند فرصتی برای همه جاذبه‌های گردشگری باشد.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات استان در کارگروهی باید احصا شده و مشکلات آن مربوط به هر قوا که بود، آن را با جدیت پیگیری کند و قوه قضائیه هم پشتیبانی کامل از این کارگروه می‌کند.

به گفته رئیس قوه قضائیه، استفاده از خرد جمعی یکی از کارکردهای این کارگروه خواهد بود.

وی اضافه کرد: ایده و نقطه نظرات در این جلسات احصا شود تا بتوان در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات موجود قدم برداشت.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه تمام تلاشمان به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم است، افزود: در قالب این اتاق فکر یا کارگروه می‌توان به مشکلات مردم به خصوص بخش خصوصی پرداخت.


۰۹:۵۶ پیگیر حل پتروشیمی گلستان هستیم / تولید اولویت کشور است

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان/ تولید و اشتغال اولویت کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنج شنبه در نشست فعالان اقتصادی با گلستان اظهارکرد: دشمن بعد از تجربه جنگ نظامی و تبلیغاتی فشارش را بر جنگ اقتصادی گذاشته است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: گمان دشمن این است که می‌تواند صبر مردم را لبریز کند و آنچه را که از جنگ نظامی و تبلیغاتی به دست نیاورده، در این بخش می‌تواند به دست آورد.

محسنی اژه ای اضافه کرد: تولید، اقتصاد و اشتغال از مباحت دارای اهمیت بوده که برای استقلال و امنیت کشور باید آن را دنبال کرده و جزو اولویت‌ها بدانیم.

وی ادامه داد: اگر از چند سال قبل نسبت به تولید داخلی و جهش تولید تمهیدات لازم را می‌داشتیم و حمایت از تولیدات داخلی می‌کردیم و در رفع موانع آن می‌کوشیدیم و زمینه صادرات را فراهم می‌کردیم دشمن امروز اینگونه امید به شکست مان نبسته بود؛ باید امید دشمن را ناامید کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: باید شعار به عمل تبدیل شود و اگر به شرف و عزت کشور می‌اندیشیم امروز باید اولویت اول ما تولید باشد.

محسنی اژه ای بیان کرد: برخی تصمیمات کلی در تهران گرفته می‌شود اما با توجه به ویژگی‌های خاص باید برخی تصمیمات در داخل استان‌ها اخذ شود.

وی عنوان کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترک محدود اما جامع با حضور نمایندگان مجلس، نماینده‌ای از طرف نماینده ولی فقیه در استان، نماینده‌ای از طرف دولت، نمایندگانی از طرف رئیس دادگستری و دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی و مردم، صنعت و کشاورزی از هفته آینده تشکیل و مشکلات را بررسی کند تا مشکلاتی مانند پتروشیمی استان را احصا کرده و بررسی کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: نظر آن کارگروه به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده و بنده قول می‌دهم نظر این کارگروه مشترک را در قوه قضائیه پیگیری کنم.

وی گفت: علی رغم برخورداری استان از تنوع آب و هوایی مانند جنگل، دشت حاصلخیر، ساحل، جلگه کوه و دامنه وضعیت اقتصادی استان مناسب نیست.

محسنی اژه ای اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان وضع موجود باید تغییر کند تا تحولی در گلستان ایجاد شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان این نکته که تحول با شعار انجام نمی‌شود، افزود: اما تحول بدون کمک مردم هم میسر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی هم در کارگروه فوق مطرح شود و مشکل حقوقی اجرایی و فنی آن بررسی شود پس از آن هر آنچه کارگروه تصویب کرد از طریق قوه قضایبه پیگیری می‌شود.

محسنی اژه ای بخشی نگری را باعث ضایع شدن حق مردم دانست و افزود: با دیدگاه جمعی نگری تمام جوانب سنجیده می‌شود و موفق تر تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: صراحت کلام نخبگان برای نقد وضعیت موجود و راهکار در راستای حل مشکلات کمک کننده دولت، مجلس و قوه قضایبه خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که اتحادیه، صنوف و بخش خصوصی فعال شوند، خاطرنشان کرد: این اصناف سران قوه را به لحاظ هم فکری کمک کنند و از طرفی کسانی که صاحب تجربه هستند به میدان بیایند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.


۰۹:۰۶ رئیس قوه قضائیه به مقام شهدای گرگان ادای احترام کرد

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان

غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه صبح پنج شنبه در بدو ورود به گلستان با حضور در گلزای شهدای گرگان، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.


۷:۵۵ رفع مشکلات هر استان نیازمند نسخه خاص است

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنج شنبه در بدو ورود به گلستان اظهارکرد: از مردم گلستان، مسئولان، نماینده ولی فقیه و استاندار و مدیران گلستان تشکر ویژه دارم.

رئیس قوه قضائیه افزود: گلستان دارای تنوع اقوام، آب و هوای مختلف و مواهب الهی و دارای جنگل، دشت، کوه و کوهپایه، ساحل و جلگه است.

وی بیان کرد: گلستان، استان برخوردار از اقوام و طوایف مختلف بوده که در کمال انسانیت و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند لذا باید مواهب خدادادی برای آرامش، امنیت و رفاه مردم بیشتر استفاده شود.

محسنی اژه ای گفت: وظیفه خود می‌دانیم مسئولان، دولت و قوه قضائیه در همه استان‌ها حضور یافته و سرکشی کنند و مسائل را از نزدیک دیده و با همکاری مردم و مسئولان بتوانیم برای رفع مشکلات موجود اقدام کنیم.

وی بیان کرد: هر استانی مولفه‌ها و مسائل خاص خود را داشته و نمی‌توان برای همه استان‌ها یک نسخه واحد پیچید؛ ممکن است مشترکاتی با هم داشته باشند اما باید به مسائل به صورت مجزا پرداخت.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه ما باید به آنچه قول می‌دهیم عمل کنیم، گفت: علاوه بر بررسی مشکلات قضائی و حقوقی استان، سایر مسائل را هم به صورت غیرمستقیم بررسی کرده و آن را در جلسه سران قوا مطرح خواهیم کرد.


۰۷:۳۱ رئیس قوه قضائیه وارد گلستان شد

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان/ تولید و اشتغال اولویت کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه صبح پنج شنبه در میان استقبال مسئولان وارد گلستان شد.

در این سفر یک روزه مسائل و مشکلات قضائی حقوقی استان گلستان بررسی شده و دیدار با مردم، قضات، کارکنان و مسئولان قضائی و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه‌ها رئیس قوه قضائیه است.

همچنین اعضای شورای عالی قضائی که همراه رئیس قوه قضائیه هستند امروز در حاشیه سفر به هشت شهرستان سفر و با شهروندان دیدار خواهند کرد.

کد خبر 5376791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر محمد احیانی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      آقای اژه ای و دادستان محترم چرا شما پی گیر دادن امتیاز آب و برق و گاز به واحد هایی که غیر مجاز ساخته شده آند نیستین؟