۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

سرعت شناورهای نظامی ایران دو برابر می‌شود

سرعت شناورهای نظامی ایران دو برابر می‌شود

بوشهر- فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با طراحی و ساخت موتورهای دیزلی سرعت شناورهای ما در دریا به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح سه‌شنبه در آئین افتتاح نخستین و بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران در بوشهر اظهار داشت: امروز اتفاقات خوبی در نیروی دریایی ارتش را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان نقش مهمی در تحقق دستاوردهای نیروی دریایی ارتش داشته‌اند اضافه کرد: بر پایه توان علمی و صنعتی شرکت‌های دانش بنیان توان دریایی کشور ارتقا یافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: استفاده از ظرفیت علمی و دانشی و صنعتی با اولویت جوانان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان اولویت و برنامه مهم در دستور کار داریم.

وی به تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: مثلث شوم توطئه، تحریم و تهدید با توان نیروهای مسلح و تدبیر فرمانده کل قوا و حضور دریادلان ارتش در عمق دریاها و اقیانوس‌ها نابود شده است.

ایرانی با اشاره به اینکه برای حضور در عمق دریاها و اقیانوس‌ها نیازمند سرعت هستیم افزود: با استفاده از موتورهای دیزلی که سال‌ها به دنبال آن بوده‌ایم می‌توانیم سرعت خود را در دریا افزایش دهیم.

وی با اشاره به طراحی و ساخت موتورهای دیزلی به دست جوانان ایرانی خاطرنشان کرد: این موتورها برای حفظ آرامش و امنیت در محدوده دریایی مورد توجه فرماندهی کل قواست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با طراحی و ساخت موتورهای دیزلی سرعت ما در دریا به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد و می‌توانیم حضور مؤثری در هر نقطه‌ای از دریا که انتظار داریم داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما پا را از این هم فراتر گذاشته‌ایم و به حوزه موتورهای سنگین‌تر ورود کرده‌ایم و طراحی آن هم انجام شده است.

با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، خط تولید موتورهای سنگین دیزل دریایی و نخستین و بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران در بوشهر افتتاح شد.

همچنین از موتور دیزل دریایی ایرانی با قدرت ۳۶۰۰ اسب بخار با نام «مکران ۳۶۰۰» رونمایی شد.

در ادامه نیز دو ناو موشک‌انداز بهینه‌سازی شده «گرز» و «خنجر» به نیروی دریایی ارتش در بوشهر پیوست.

کد خبر 5380883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha