۱۴ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کرد؛

خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی بارندگی به شبکه فاضلاب بندرعباس

خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی بارندگی به شبکه فاضلاب بندرعباس

بندرعباس - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی بارندگی به بخش فاضلاب شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین قصمی افزود: با ورد حجم زیادی از سیلاب ناشی از بارندگی اخیر به شبکه فاضلاب شهر بندرعباس، تاسیسات این بخش دچار آسیب شد.

وی عمده خسارت های وارد شده به تاسیسات فاضلاب را در منطقه یک بندرعباس عنوان کرد و افزود: بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۱۳۹ میلیارد ریال خسارت به شبکه و تاسیسات فاضلاب غرب بندرعباس و ۱۶۱ میلیارد ریال به بخش فاضلاب شرق بندرعباس و تاسیسات پمپاژ آسیب وارد شد.

تلاش آبفا برای رفع حوادث ناشی از بارندگی روستاهای شرق بندرعباس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان وضعیت آبرسانی روستاهای تحت پوشش منطقه سه بندرعباس واقع در شرق این شهرستان را پس از سیلاب روزهای گذشته تشریح کرد.

قصمی با بیان اینکه اکیپ مدیریت بحران و حوادث و اتفاقات آبفای هرمزگان با پیش بینی سیلاب در مناطق مختلف هرمزگان تمهیدات لازم را اندیدشید که با توجه به گستردگی خسارت ها، عملیات رفع اتفاقات را در دستور کار خود قرار داد که به دلیل سیلابی شدن مسیرهای روستایی بویژه در حوزه منطقه سه بندرعباس، زیر ساخت های تامین، انتقال و توزیع آب این شهرستان دچار آسیب شد که عملیات رفع آن در دستور کار آبفا قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد خسارت های ناشی از سیلاب این مناطق مرتفع و ۱۰ درصد باقی مانده نیز در حال انجام است که با تلاش اکیپ رفع اتفاقات، آب تمامی روستاهای منطقه سه آب و فاضلاب (شرق بندرعباس) در اسرع وقت به پایداری لازم خواهد رسید.

به گفته قصمی، با توجه به تمهیدات صورت گرفته از جمله خارج کردن پمپ ها از مدار تولید، ایجاد خسارت در این بخش کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به سایر بخش ها داشت.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد، بر اساس برآورد صورت گرفته پس از بارش های اخیر، ۱۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی مناطق روستایی شرق بندرعباس وارد شده که عمده این خسارت ها در بخش شبکه توزیع، خطوط انتقال، تاسیسات برق و.. رخ داده است.

انتقال آب از لاور میستان به بستک از سر گرفته شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تلاش برای رفع کامل اتفاقات رخ داده بروی تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان بستک در بارندگی اخیر خبر داد.

قصمی افزود: تامین آب بستک و روستاهای مسیر که از چاه لاور میستان تامین می شوند، در بارندگی اخیر دچار خسارت شد که آبرسانی از این طریق در حال انجام است.

وی افزود: با تلاش های مدیریت بحران و اکیپ اتفاقات و حوادث آبفا تمامی چاه های لاور میستان رفع اشکال و وارد مدار خواهد شد که با انجام این کار میزان تولید آب افزایش و مشکل افت فشار مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل آبفا با اشاره به مجتمع فرامرزان شهرستان بستک افزود: به دلیل آسیب به خطوط انتقال برق ایستگاه پمپاژ و تخریب جاده دسترسی بر اثر سیلاب، تولید آب این مجتمع متوقف است که در تلاش هستیم با ایجاد مسیر دسترسی، مشکل تامین آب این مجتمع نیز مرتفع شود.

قصمی همچنین از رفع عمده اتفاقات بروی شبکه توزیع خبر داد و گفت: تمام توان اکیپ رفع اتفاقات برای وارد مدار کردن چاه های تامین آب است که امیدواریم با در اختیار گرفتن ماشین آلات این مشکل نیز بر طرف شود.

به گفته وی، بارندگی اخیر در بستک خسارتی بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال بر جای گذاشته است.

کد خبر 5392503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha