۲۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۹

آیت‌الله کعبی در گفتگو با مهر:

انتظاری جز دشمنی از آمریکا نداریم/ به مذاکرات دلخوش نباشیم

انتظاری جز دشمنی از آمریکا نداریم/ به مذاکرات دلخوش نباشیم

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمریکا شر مطلق است، گفت: تجربه نشان داده است هر راهی که منتهی به آمریکا شود بن بست است و از دشمنان نباید انتظاری جز دشمنی داشت.

آیت‌الله کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار داشت: آمریکا برجام را نقض کرد و از آن بیرون آمد و راه حل برخورد با این شرایط این است که آمریکا به برجام برگردد و به جای تاکید بر جایگاه و نقش آمریکا در برجام، راه حل ساده رفع تحریم از سوی آمریکا است.

وی تاکید کرد: البته ما به مذاکرات دلخوش نیستیم و به آمریکا نیز اعتماد نداریم. آمریکا نشان داده است از هر راهی که می‌تواند به امنیت، اقتصاد و ملت ایران ضربه می‌زند و دشمنی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما همزمان با رفع تحریم‌ها از طریق مذاکرات وین دنبال خنثی کردن تحریم‌ها نیز هستیم، تصریح کرد: تجربه نشان داده است هر راهی که منتهی به آمریکا شود بن‌بست است. آمریکا شر مطلق است و طبق گفته امام خمینی (ره) شیطان بزرگ و طاغوت اکبر است و از دشمنان نباید انتظاری جز دشمنی داشت.

کعبی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا رفع تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار دهد مذاکرات وین نتیجه بخش خواهد بود اما مذاکرات وین متوقف به آمریکا نیست و کشورهای مختلف نباید مسیر خود و مسیر برجام را به آمریکا گره بزنند.

وی در پایان اضافه کرد: آمریکایی‌ها تاکنون در محاسبات خود بسیار غلط عمل کردند و در آینده نیز انتظار نداریم که درست عمل کنند.

کد خبر 5395854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهروز GB ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      بله واقعیت را باید پذیرفت، آمریکا از همه دنیا انتظار اطاعت، باج دهی و بردگی دارد و نگاه آنها به دیگران چنین است اگر نباشد آمریکا نیست.اگر خود بشدت متضرر نمی‌شد وبه خطر نمی افتاد همه کشورهای دنیا را تحریم میکرد تا با فشار بر آنها هرچه بیشتر از هرکه میتواند امتیاز بیشتر بگیرد. این سیاست برهمه روشن شده
    • عبدالله IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      به حضرت آيت الله كعبى بقدر لازم و كافى احترام ميگذاريم ولى نمى پذيريم. از رهگذر مقام رهبرى گوش بزنگ و چشم براه هستيم و مشيت الهى را ميپذيرم.
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      همین امروز مذاکرات برجام رو لغو کنید،مسئله ساده است،با شر مطلق که حرف نمیزنن. دوران حرافی مفت گذشت،وقتشه عمل کنید.