ترافیک دیپلماتیک لیبی در مسکو،

معاون اول نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی به روسیه می رود

معاون اول نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی به روسیه می رود

معاون نخست وزیر لیبی به روسیه سفر می‌کند و همزمان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی نیز به دعوت وزارت امور خارجه روسیه از مسکو بازدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، تلویزیون الاحرار لیبی روز یکشنبه اعلام کرد که «حسین القطرانی»، معاون اول نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در ۱۸ ژانویه (روز سه شنبه ۲۸ دی ماه) به روسیه سفر خواهد کرد.

سرویس مطبوعاتی دولت لیبی پیشتر گفته بود که القطرانی در ۱۶ ژانویه به روسیه سفر خواهد کرد، اما تاریخ این دیدار به تعویق افتاد.

پیش بینی می‌شود مسائل مربوط به خروج نیروهای خارجی از لیبی و همچنین موضوع تعویق انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور در دستور کار مذاکرات این سیاستمدار لیبیایی در روسیه باشد. انتظار می‌رود «محمد عون»، وزیر نفت و گاز، «علی الزناتی»، وزیر بهداشت و «کمال الحسی»، وزیر برنامه ریزی لیبی معاون نخست وزیر این کشور را در سفر به مسکو همراهی کنند.

همچنین «استفانی ویلیامز»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی، به دعوت وزارت خارجه روسیه روز ۱۷ ژانویه در مسکو خواهد بود.

در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱، کمیسیون انتخابات لیبی رسماً اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۲۴ دسامبر به تعویق افتاده است و به پارلمان توصیه کرد که دور اول انتخابات ریاست جمهوری را در یک ماه تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ برگزار کند. با این حال، مجلس نمایندگان لیبی «به دلایل امنیتی» با تأخیر یک ماهه پیشنهادی مخالفت کرد و تاریخ جدید رأی گیری دراین کشور تا به امروز مشخص نیست.

تصمیم برای برگزاری انتخابات لیبی در ماه دسامبر سال گذشته، یکی از نتایج اصلی مجمع گفتگوی سیاسی این کشور بود که در ابتدای سال گذشته در سوئیس با حضور نمایندگان گروه‌های برجسته لیبی برگزار شد. دولت جدید و شورای ریاست جمهوری لیبی در آستانه انتخابات ایجاد شد، اما یک هفته قبل از تاریخ تعیین شده مشخص شد که این انتخابات برگزار نخواهد شد.

کد خبر 5401509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha