۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰

امام جمعه گرگان:

سفر رئیس جمهور به روسیه برای دو کشور برد-برد است

سفر رئیس جمهور به روسیه برای دو کشور برد-برد است

گرگان- امام جمعه گرگان گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه برای دو کشور برد - برد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان درباره سفر رئیس جمهور به روسیه اظهار کرد: این سفر برای هر ۲ کشور بُرد بُرد است.

امام جمعه گرگان افزود: بدون شک گشایش بیشتری برای ایران به همراه خواهد داشت و این گشایش، راه حل مطمئنی در برابر فشارهای وارده غرب و آمریکا ایجاد خواهد کرد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه برخی این سفر و روابط را به ضرر ایران دانسته و مدعی شدند که این روابط نافی استقلال است، ادامه داد: روابط با آمریکا به این دلیل برقرار نمی‌شود که آنان‌از اول انقلاب مواضع خصمانه و تقابلی با ما داشتند.

وی تصریح کرد: اما روسیه و چین در خیلی از مجامع بین‌المللی و حتی شورای امنیت برای دفاع از ایران در برابر آمریکا و غرب ایستادگی کردند.

وی در ادامه درباره کشور یمن هم گفت: بدون شک مقاومت مردم یمن به نتیجه خواهد رسید و آل‌سعود بعد از هفت سال دست از سر آنان بر خواهد داشت.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک در پیش بودن ولادت حضرت زهرا (س) و همزمانی آن با ولادت امام خمینی (ره)، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تصریح کرد: حل یک شبه این مشکلات سخت است، اما دولتمردان تلاش دارند تا این وضعیت را به سرانجام برسانند و در قیمت‌ها ثبات ایجاد نمایند.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به در پیش بودن رزمایش مشترک ایران در اقیانوس هند به مساحت ۱۷ هزار کیلومتر، گفت: این رزمایش برای نشان دادن قدرت کشورهای منطقه و نیز برقراری امنیت خواهد بود، اما باز هم یک سری گروه‌ها و افراد در کشور جور دیگر از این رزمایش برداشت می‌کنند، در صورتی که اصل رزمایش براساس مصالح کشور است.

کد خبر 5405433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha